Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fina
Alltså, egentligen borde det inte vara så svårt men någon som har tips på mönster eller hur man kan tänka när man syr ihop enkla trikåmössor? Jag har lessnat på att testa och hoppas på att få till snygga mössor i olika storlekar. :?
Hjälp sökes tacksamt! :D
Senast redigerad av Fina den lör nov 01, 2008 11:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anna
Det enklaste tycker jag är att bara mäta höjden men vill ha och testa trikåtyget runt huvudet och klippa lagom bred och hög och sedan runda upptill och syihop. Funkar i muddväv och tunnare trikåtyger iaf och så vika kanten ett par gånger. Skall man ha tyg med baksida man man väll vända sista biten i nederkant och sy dit igen antar jag.
Användarens profilbild
Av Fina
Tack för tipsen. Har gjort några nu, att skriva inlägget gjorde mig ivrig :lol:
Hursom, har gjort så och det som jag inte gillar är att mössorna inte blir så snygga upptill, de blir lixom lite vågiga och så, så det är det jag försöker få bort. Fasn jag kanske är för petig. :hmm:
Men har ni något tips om sånt?
ibland syr jag en söm åt andra hållet också så det blir ett kryss mitt på huvudet så tycker jag de förljer huvudformen bättre.Men det beror på hur noga jag känner mig just för stunden.

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?