Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Grr :evil: Jag irriterar mig såå på överdelen till vagnen.

Anledningen till detta är att F vuxit ur mjukliften. Och vi nu har -5 eller kallare, så stora dunsovsäcken åkte fram.
Vikere den under honim och sen i med honom i den övre delen. Varmt och gott! MEN! då blir den delen som skall sitta som skydd över (som hör till vagnen) så liten och tight, den skall liksom dragkedjas fast i underdelen (dynan) och sen åker hela paketet ner mot fotänden och det ser snett ut :evil:
Jag hatar sneda saker (tavlor på väggen, ryggsäckar som hänger snett på folk... tex)

F åker inte ner så det är inget problem, det är inte så mycket det här, och OM jag vore normal skulle jag säkert inte störa mig, men nu... varja gång han ska åka vagn så irriterar detta mig.

Så nu tänker jag sy ett eget överdrag, kanske i bävernylon som har resår nedtill (som skall gå runt fotdelen på vagnen) och två öglestroppar mad knappar eller kardborre att fästa på sidorna i chassit. Som liksom håller den fluffiga dunsäcken på plats. Vad tror ni om det?
Vagnens överdrag är nog inte gjort för jättetjocka åkpåsar/sovsäckar...

Vi har en kombinerad sitt liggvagn av märket "Knorr" Rätt smal i modellen. Och sufletten påsar ned sig. Usch!
Hur har ni det med era vagnar??
Nettan skrev:Hade bara en tjock åkpåze och ztoppade ner ungarna i. En ÄKTA 70-talare i brun manchezter.
En sån funderar jag på att sy... :vågen: (Förlåt för trådkapningen)
Tja. Det är därför jag är pysslare. Typ.

Jag brukar säga att jag är pysslare av tvång. Jag vill ha något och antingen så finns det bara inte att uppbringa, är inte riktigt som jag hade tänkt mig (eller dåligt sytt), eller så kostar det en hel förmögenhet. I ren desperation så åker jag på att göra det själv.

Nu har ju barnen insett detsamma. Jakob vill ABSOLUT ha en tröja med skylten för järnvägsövergång. Finns det att köpa?? Nä. Och så får mamma göra det. Det ska vara kuddar till Dagis och Ellen vill ha en Pippikudde. Finns det att köpa? Nä. Och så får mamma göra det. Jakob vill ha en röd mössa med en marulk på. Och mamma har sytt applikationen, men inte sytt ihop själva mössan, men snart så. Och så fortsätter det.

//Kaja
Kaja skrev:Tja. Det är därför jag är pysslare. Typ.

Jag brukar säga att jag är pysslare av tvång. Jag vill ha något och antingen så finns det bara inte att uppbringa, är inte riktigt som jag hade tänkt mig (eller dåligt sytt), eller så kostar det en hel förmögenhet. I ren desperation så åker jag på att göra det själv.

Nu har ju barnen insett detsamma. Jakob vill ABSOLUT ha en tröja med skylten för järnvägsövergång. Finns det att köpa?? Nä. Och så får mamma göra det. Det ska vara kuddar till Dagis och Ellen vill ha en Pippikudde. Finns det att köpa? Nä. Och så får mamma göra det. Jakob vill ha en röd mössa med en marulk på. Och mamma har sytt applikationen, men inte sytt ihop själva mössan, men snart så. Och så fortsätter det.

//Kaja
:lol: Haha!! Känner igen mig precis... man är dessutom kräsen, så sitter inte plagget precis som jag vill eller är i fel material osv Ja då MÅSTE jag ju fixa det själv. Samma med alla material, ingen snygg sängram-Bygg en egen... osv i all oändlighet. Det är bara så himla jobbigt ibland!
Och ekonomin... men ibland blir det dyrare att göra själv... :oops: fast man intalar sig motsattsen :Hahaa:

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?