Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Vi kan få en gammal Brio Sitty av en granne. Fjädrarna är borta och den är ganska sunkig. Därför undrar jag om någon här kan hjälpa mig att pimpa till den? Egentligen bara sätta nytt tyg och göra den snyggare. Jag är dålig på sånt - vet inte ens om det går.

Du får betalt, såklart. :-)

/MuuM
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Ohh, låter spännande! Jag ska pimpa vår vagn med. :D
Pimpa min med? ;-)

/MuuM
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:
Pimpa min med? ;-)

/MuuM
Om jag hade tid så skulle jag gärna hjälpa.
Men nu här jag mängder med egna projekt som går före.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
Muuminmamman skrev:
Pimpa min med? ;-)

/MuuM
Hoppas vi hittar nån annan. :-) Eller så får jag titta på när du pimpar din och försöka själv. Hehe.

/MuuM
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev:
Muuminmamman skrev:
Pimpa min med? ;-)

/MuuM
Hoppas vi hittar nån annan. :-) Eller så får jag titta på när du pimpar din och försöka själv. Hehe.

/MuuM
Fast jag ska pimpa buggan, en aningens enklare projekt.
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Jag bytte tyg på en gamal korgvagn en gång för länge sen... Det var lite pilligt, men det blev bra.
Så här gjorde jag...
Ta loss det gamla tyget försiktigt... behöver du klippa loss tyget någonstans så sprätta upp sömmen där istället. Sen tar du ett kort eller ritar upp hur delarna sitter ihop innan du sprättar upp resten av sömmarna. Tillslut har du bara "tygbitar" kvar (du kan nummerera dom för att komma ihåg vilken som ska sitta vart), då kan du nåla fast dom på ett nytt tyg (starkt, gärna möbeltyg) tänk på ev. mönsterpassning och klippa ut dom nya bitarna. Sen kollar du på bilden av hur dom gamla bitarna satt ihop och syr ihop dom nya på samma sätt. Det du har behövt sprätta loss från vagnen får du på samma sätt sy fast på plats på vagnen.
Lycka till :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Bara_jag: det där låter ju rätt lätt. Hehe. Jag får försöka mig på det, tror jag.

/MuuM
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Muuminmamman skrev:Bara_jag: det där låter ju rätt lätt. Hehe. Jag får försöka mig på det, tror jag.

/MuuM
Gör det... det är faktiskt rätt kul och man känner sig lite mallig efteråt. :mrgreen:
Jag bytte tyg på en brio-sulky jag hittade på 2nd hand. Den blev jättebra. Jag sprättade också, fast inte alla sömmar. Jag klippte tyget i ett stycke (som ett uppochnervänt T) med undantag för grenbandet, med det gamla tyget som mall. Jag gjorde det dubbelt så två lika tygstycken. Och så sydde jag ihop, med kantband. Sydde sömmar nere i sitsen så att spånskivan under rumpan + 2 lager skumgummi skulle ligga still. Alltså, nu när jag tänker efter så är det svårt att beskriva... :oops: Men det var hursomhelst inte svårt utan roligt och jag blev helnöjd. Och jag är inte någon höjdare på att sy egentligen. Du kan ju testa att sy en prototyp i ett skräptyg.

Lycka till!
Bilagor
(99.7 KiB) Nerladdad 263 gånger
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Sara med alla barnen skrev:Jag bytte tyg på en brio-sulky jag hittade på 2nd hand. Den blev jättebra. Jag sprättade också, fast inte alla sömmar. Jag klippte tyget i ett stycke (som ett uppochnervänt T) med undantag för grenbandet, med det gamla tyget som mall. Jag gjorde det dubbelt så två lika tygstycken. Och så sydde jag ihop, med kantband. Sydde sömmar nere i sitsen så att spånskivan under rumpan + 2 lager skumgummi skulle ligga still. Alltså, nu när jag tänker efter så är det svårt att beskriva... :oops: Men det var hursomhelst inte svårt utan roligt och jag blev helnöjd. Och jag är inte någon höjdare på att sy egentligen. Du kan ju testa att sy en prototyp i ett skräptyg.

Lycka till!
Ååååå, så fin den var :app: och vilket gulligt tyg du hittat. :love:
Användarens profilbild
Av MuuM
Sara med alla barnen skrev:Jag bytte tyg på en brio-sulky jag hittade på 2nd hand. Den blev jättebra. Jag sprättade också, fast inte alla sömmar. Jag klippte tyget i ett stycke (som ett uppochnervänt T) med undantag för grenbandet, med det gamla tyget som mall. Jag gjorde det dubbelt så två lika tygstycken. Och så sydde jag ihop, med kantband. Sydde sömmar nere i sitsen så att spånskivan under rumpan + 2 lager skumgummi skulle ligga still. Alltså, nu när jag tänker efter så är det svårt att beskriva... :oops: Men det var hursomhelst inte svårt utan roligt och jag blev helnöjd. Och jag är inte någon höjdare på att sy egentligen. Du kan ju testa att sy en prototyp i ett skräptyg.

Lycka till!
Superfin! Den ser ut att vara samma modell som vi kan få - men jag var och tittade på den i vagnsförrådet häromdagen och den är så låg! Man måste nästan böja sig för att köra den - är din sån också? Jag är 173 cm lång och jag tyckte den var alldeles för låg.

/MuuM
Muuminmamman skrev:

Lycka till!
Superfin! Den ser ut att vara samma modell som vi kan få - men jag var och tittade på den i vagnsförrådet häromdagen och den är så låg! Man måste nästan böja sig för att köra den - är din sån också? Jag är 173 cm lång och jag tyckte den var alldeles för låg.

/MuuM
Jag är 1,69 och tycker nog att sulkyn är ganska normallåg. Jag tycker alla vagnar är för låga nästan, fast jag inte är särskilt lång. Den är smal däremot. Så att det känns knöligt att köra när lillebror sitter i sjal på magen. Att man får hålla ihop armarna. Och så är det ingen fjädring så det är stum och därför inte så skönt att köra. Vi har den istället för paraplysulky, den är otroligt lätt och smidig att ta med. Och så får som sagt storebror åka ibland när vi promenerar. Den står mest i garaget, tillsammans med min lilla samling :oops: Jag tror den kommer bli använd mer nu när lillebror närmar sig året och kan sitta skapligt bra i den med sele (som komplement till att bära).

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?