Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Ja. Fast i positiv bemärkelse då! Jag klippte till tyget, Jakob gasade med pedalen och jag styrde. Tillsammans sydde vi ett par nya velourbrallor. Tyg från Andersson&Hjalmarsson. Jakob älskar dem och lär väl ha något att skryta med när han ska till dagis nästa gång!!

Bild

//Kaja

PS: För er som är nyfikna på hur jag har det hemma så finns det lite bilder från mitt pysselrum i bloggen just nu!
Senast redigerad av Kaja den ons okt 29, 2008 20:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av knutis
:this: det finns väl en lag mot sånt?? Det var ena fina byxor, till trots :wink: Jag längtar själv efter när barnen blivit så stora att vi kan sy tillsammans... :loving:
Användarens profilbild
Av aspen
duktig han är , och fina byxor.

jag visade min man syrummet, han sa åh! åh! ÅH!!! Nä, ÅH! WOW!
(du kanske kan gissa att jag inte har sån ordning i mitt syrum ;-) )
Användarens profilbild
Av knutis
Kaja skrev:Fast. Jakob har inte ens fyllt fem... Styr man bara upp det ordentlig så går det!! Och så gillar han att gasa!
Ja, kanske kan man börja prova.
Jag började ju själv sy när jag inte var mycket äldre. ...men det var då och jag var ju som äldre på nåt vis...:hmm: :| .

Kanske ska jag ge det en chans.. :wink:
Användarens profilbild
Av Elflin
När vi sydde medeltidskläder i somras sydde vi en del provbitar i lakansväv. L fick en bit att "sy" med och ställde sig att stryka den, ta en tallrik, rita ut två cirklar, klippte ut dem och sydde ihop dem till en påse som han gav till mig. Den skulle jag har mina viktiga saker i "så att jag inte blev av med dem"! :loving: Han klarade av det helt själv, strykjärnet var avstängt, men varmt nog att bränna sig på, och symaskinen var trädd men resten redde han ut själv!

Byxorna var verkligen snygga och så kul att berätta på dagis att man hjälpt till att göra dem!
Användarens profilbild
Av Bina
:Hahaa: :app: "Skaru ha nåra brallor får du sy dem själv - sådé så!"
Användarens profilbild
Av Plinga
Kul! Min 8 åring tjatar på mig att hon vill lära sig sy... Men jag har för lite sykunskap själv, och aningens för dåligt tålamod tror jag. men snart så...

Och ditt pysselrum!!! :whut: :love: VILL HA!! :D
Användarens profilbild
Av Björklöv
Fina byxor! :tumup: Att få gasa på symaskinen är ju superskoj Själv satt jag, när jag var liten, ofta uppkrupen bakom mammas symaskin och plockade med knappar medans hon sydde... Klart han ska vara stolt :D

Ditt pysselrum - WOW! För mig är det en väldig avlägsen dröm att få ett eget rum till sådant...
Av Britt
Undrar om mitt hobbyrum kunde se ut sådär om inte vävstolen tog upp så mycket plats :hmm: ?

Fast när jag tänker efter, så tror jag inte det :| . Men jag skulle gärna vilja det :D !

Jättefint! Och modellen med byxorna var också det.

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?