Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Vinterdrake
För att sy på kanterna till bodys tex.
Var hittar man det? På Ohlssons hade dom typ i vitt och marinblått :roll: sådär lagom roliga färger med andra ord.

Kan man göra själv? Blir man tokig då? :hellu:

:help:
Användarens profilbild
Av Kristina
Så gör jag, det är enkelt och blir snyggt, fast jag overlockar fast mudden i första steget istället. :)
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Vinterdrake skrev:
naimiez skrev:Har inte testat den här men jag sprnag på dne härondagen....kan inte ens se den på jobbet :oops: 8)

http://kokalal.blogspot.com/2008/09/sy- ... -trik.html
Det såg ju inte alls så krångligt ut som jag föreställde mig. Tack för tipset! :D Ska testa.
Den beskrivningen är helt suverän, jag följde den och tyckte att det var busenkelt, fast jag är ny på att sy.
Användarens profilbild
Av Annika80
naimiez skrev:Har inte testat den här men jag sprnag på dne härondagen....kan inte ens se den på jobbet :oops: 8)

http://kokalal.blogspot.com/2008/09/sy- ... -trik.html
Kanon :tumup: och sytt med en VANLIG maskin med, kanske skulle man våga det då. Fat min maskin hatar trikå ibland :evil:
När jag syr fat vanliga bomullskantband brukar jag göra tvärtom.

DVS sy fast det mot avigan av tyget först, sen vika över mot rätan och sy en söm från rätan.
Om sömmen sen inte kommer perfekt på avigsidan så gör ju inte det något.
Användarens profilbild
Av knutis
Annika80 skrev: När jag syr fat vanliga bomullskantband brukar jag göra tvärtom.

DVS sy fast det mot avigan av tyget först, sen vika över mot rätan och sy en söm från rätan.
Om sömmen sen inte kommer perfekt på avigsidan så gör ju inte det något.
Det gör jag också, oftast spelar det ju inte lika stor roll hur det ser ut på avigan... men det tog mig ett antal försök och säkert ganska lång tid att komma fram till det :wink: , men det är ju så det kan vara när man lär sig av sina motgångar.

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?