Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag blev helt galet kär i den här tröjan (från Yll o Tyll) :love:
Bild

Det är ett lite dyrare garn. Tror ni att den är svår att sticka? Jag är nybörjare, men det vore roligt att försöka. Eller ska jag leja ut det jobbet på mamma superstickerskan och sticka något annat själv, som inte blir lika dyrt?
Senast redigerad av Knyttet & K den tis okt 28, 2008 17:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Ebboba
Nej, jag tror inte att den är speciellt svår. Det är raka ärmkullar, och det förenklar ju, och sen ser det ut att vara omvänd slätstickning, dvs att både den ljusa och färgade delen är stickade i rätstickning, men den ljusa är liksom vänd, så att avigsidan kommer utåt.

Man måste sticka sånt man tycker om och verkligen vill sticka, annars tröttnar man bara och lägger ner :this:

Jag tror du kommer klara det och tycka att den är jättekul att sticka när den växer fram. :tumup:
Användarens profilbild
Av lingonben
Visst är den fin!! :loving:
Jag har precis stickat klart till K. Ursäkta de röda ögonen... :roll:
Bild

De grå ränderna är rätstickning, alltså räta maskor åt bägge håll. Och de färgade ränderna är slätstickning (räta ena hållet och aviga andra vägen). Den var inte svår att sticka! Jag stickade i stl 2 år och det blev rätt mycket garn över så jag funderar på om det ska bli en matchande mössa...

Jag finns om du behöver support! :D
Användarens profilbild
Av Fina
Är det ett framstycke och ett bakstycke och en typ-stickad-på-rundstickor-tub till ärmarna? Och så syr man ihop sidorna? Sticknovis men inser att jag måste lära mig. :D

Så himla snygg!!!!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Efi skrev:Visst är den fin!! :loving: