Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av johannah
Den var riktigt fin!
Vad har du för mått på sittdelen? Har haft planer på att sy en MT i nästan ett år nu, men fortfarande inte gjort det.
Av anpa
Tackar :mrgreen: !
johannah skrev:Den var riktigt fin!
Vad har du för mått på sittdelen? Har haft planer på att sy en MT i nästan ett år nu, men fortfarande inte gjort det.
Sittdelen är 42 längst ner, men lite bredare upptill, ska mäta lite senare idag (ritade av en MT jag tycker om och modifierade lite). Höjden är 54 (inklusive midjebältet, som är 12 brett). Så 42 utan midjebältet.
Av johannah
anpa skrev:Tackar :mrgreen: !
johannah skrev:Den var riktigt fin!
Sittdelen är 42 längst ner, men lite bredare upptill, ska mäta lite senare idag (ritade av en MT jag tycker om och modifierade lite). Höjden är 54 (inklusive midjebältet, som är 12 brett). Så 42 utan midjebältet.
Tack för måtten. Lite svårt att hinna sitta ner och sy några längre stunder, men ska testa det så fort jag får tid (för det får man väl...förr eller senare...någon gång i framtiden iaf...?)
Av anpa

Sittdelen var 40 längst ner och 42 längst upp..

Axelbanden är 12,5 cm breda.
Av anpa
Skorpan081 skrev:Verkligen fin!! :tumup:

Hög materialkostnad?
Nja, ganska. Köpte 2,5 m av finecord manchestern (men det blev över som jag syr lite barnkläder av). Den kostade 119 kr/m tror jag... Elefanttyget kostar 139 kr/m. Behövdes drygt en halv meter, men samma där, syr av rester. D-ringar kostade typ en tia styck el nåt. Stoppningen är inte heller dyr. Kanvasen kostar typ 179 kr/m, men jag använde rester. Typ en halv meter kanske gick åt. Så ja, vad kan den ha kostat.. kanske 400-500 kr? :hmm: Det blir ju dyrare förstås om man inte syr annat. Men det är klart, tycker den är lika nästan lika fin (jag är tyvärr inte lika bra på att sy) om man inte tittar på sömmarna :oops: , som min GF som kostade 1500 och är nästan omöjlig att få tag i (fast en köpt är ju förstås alltid en köpt :roll: ). Och sen kan man ju sy den som man själv vill ha den.
Syr man två samtidigt blir det billigare.
Användarens profilbild
Av sofjo
Jättefin! Härligt elefanttyg!
Hur får man till det med huvudskydd? Jag vill prova att sy en med det, men har inte hittat någon bra beskriving.
Av anpa
Jag ritade av en som jag hade hemma. Har gjort på lite olika sätt. På den förra MT´n var huvudstödet rektangulärt med kanvas-stoppning-yttertyg (marimekko). Den här gången hade jag manshester-kanvas-elefanttyg och det blev konformat.

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?