Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Eftersom de två dubbelfuskpolos som jag tog hem för att sälja i mitt företag blev sålda på en gång och jag inte hinner beställa några fler som jag hinner få innan helgen så kände jag mig tvingad att sy en som jag kan ha imorrn när jag ska på stan.

Det blev i grå fleece jag sydde. Hade en babyboden dubbelfuskpolo som mall. Gjorde den dock ca 10 cm kortare mellan huvudhålen. Men det vart fullt tillräckligt ändå.

Man ser inte så jättemycket på bilderna men ändå. :)
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Det såg skönt ut! Trär du den över huvudet? Är fleecen så elastisk? Eller knäpper du runt halsen på nåt sätt?

Härligt kort, det sista, förresten. Vilket underbart smajl! :D :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
Sara med 98+02+05 skrev:Det såg skönt ut! Trär du den över huvudet? Är fleecen så elastisk? Eller knäpper du runt halsen på nåt sätt?

Härligt kort, det sista, förresten. Vilket underbart smajl! :D :D
Trär den över huvudet på mig först. Och över huvudet på Oscar sen. På de från Babyboden är det en V-ringning bak på barn-sidan med kardborreknäppning. Det tog jag fasta på och gjorde lika på vuxensidan. Imorgon blir premiärturen. Idag var det bara snabbprovning för att se om det öht funkade. Och det gjorde det ju. :)

Mjo.... min snorunge är gosig när han smajlar! ;)
Användarens profilbild
Av April
Ja, den såg skön ut! :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Aurian
:P En sån skulle man ju ha! :D
Användarens profilbild
Av melon
Mysigt! Och praktiskt! Slog mig iblåsten igår att jag också skulle behöva en sån där.... :D
Användarens profilbild
Av Linnea
vad smart!
ikea säljer fleecfiltar i olika färger för 9 kr styck, det borde ju funka å klippa lite i :D

hmm :!: :?: ... borde man inte kunna göra nåt slags enkelt bärskydd genom att låta tyget fortsätta nerför barnets rygg... :idea:
Användarens profilbild
Av tinaw
Just IKEAs fleecefiltar har jag ingen erfarenhet av, men andra billiga fleecefiltar (och billig fleece för den delen) håller inte måttet :roll: De blir noppriga och förstörda efter bara en eller ett par tvättar. :!: Jag använder bara antipillingbehandlad (nopprar inte), torktumlingsbar fleece numera. Gör jag mig omaket att sy vill jag att det ska hålla och fungera.
Användarens profilbild
Av Linnea
tinaw skrev:Just IKEAs fleecefiltar har jag ingen erfarenhet av, men andra billiga fleecefiltar (och billig fleece för den delen) håller inte måttet :roll: De blir noppriga och förstörda efter bara en eller ett par tvättar. :!: Jag använder bara antipillingbehandlad (nopprar inte), torktumlingsbar fleece numera. Gör jag mig omaket att sy vill jag att det ska hålla och fungera.
Tack, har ingen koll på fleecekvalitet, men då slipper jag den irritationen :)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Puffar min egen tråd och visar att man kan sy en egen fuskpolo.
Måtten på den jag sydde var ca 40 cm bred, 70-80 cm lång.

(Tror jag. Peta på cinnamon så kanske hon kan mäta exakt. Hon har lånat den.)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Nackdelen med fleece är väl att man (läs: jag) får så elektriskt hår! Kan man ta nåt annat material som blir bra (eller tom bättre)?
Användarens profilbild
Av melon
mari_tres skrev:Nackdelen med fleece är väl att man (läs: jag) får så elektriskt hår! Kan man ta nåt annat material som blir bra (eller tom bättre)?
Hade jag sytt en nu hade jag sytt i dubbel bomullstrikå. Mjukt och mysigt, men suger åt sig vatten mer än fleece gör. :?
Av Emmiez
zmurfan skrev:Puffar min egen tråd och visar att man kan sy en egen fuskpolo.

igår kväll och imorse tänkte jag att ja skulle gå in på sb o fråga hur om nån har ett mönster på dubbel fusk polo, o så puffar du en2 år gammal tråd igag :shock: :urule:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Emmiez skrev:
zmurfan skrev:Puffar min egen tråd och visar att man kan sy en egen fuskpolo.

igår kväll och imorse tänkte jag att ja skulle gå in på sb o fråga hur om nån har ett mönster på dubbel fusk polo, o så puffar du en2 år gammal tråd igag :shock: :urule:
Blev ju tvungen att leta reda på den ju. :)
Av Emmiez
jättebra, ska prova att sy en :)

funderar på hur bara.. hur hög det i halsen ska vara osv..

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?