Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Funkar det? Jag har en hjälmmössa jag stickat i det garnet som är lite i lösaste/glesaste laget. Jag funderar på om man skulle tova ihop den lite så den passar Agnes i vinter. Funkar det att tova? Och det är väl säkrast att tova för hand isåfall? Hur mycket brukar det krympa om man slänger den i maskinen?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Knyttet & K skrev:Funkar det? Jag har en hjälmmössa jag stickat i det garnet som är lite i lösaste/glesaste laget. Jag funderar på om man skulle tova ihop den lite så den passar Agnes i vinter. Funkar det att tova? Och det är väl säkrast att tova för hand isåfall? Hur mycket brukar det krympa om man slänger den i maskinen?
Jepp, det funkar. Jag har provtovat en mudd för jag funderade på att sticka vantar och tova -men kom inte så långt. Jag minns inte hur mycket det tovade ihop sig, dock. Men du kanske kan hitta vantmönstret och se om det står uppgifter där. (Men det mönstret tovas iofs i maskin)
Av Umma
Jag har inte tovat alpaca själv men det skall säkert funka bra, det finns ju mönster för tovade saker i alpaca på Garnstudios hemsida om jag inte snurrar till det helt. Jag har aldrig tovat i maskin :hide: men för hand och det är ju lätt för då avslutar man tovningen när man närmar sig den storlek man vill ha. Men det är nog lätt att för hand tova lite för mycket också. Hoppas det blir bra!
Här finns också lite bilder:
http://www.garnstudio.com/lang/se/skole/toving.php
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?