Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Shuna76
:gaah: Jag blir så less! Nu har jag för femtielfte gången felsökt den här j*vla maskinen för diverse trams :gaah: Vad ska jag göra för att få den att sluta hoppa stygn? Det är dagens problem..imorgon ett nytt bekymmer *smiliesomsuckar* Jag vill bara :spyr: på den!
Har du rensat bort allt ludd under luckan runt "tygmataren"?
Jag har rensat & dammsugit & bytt nål TRE gånger & trätt om den två gånger & & &..nu vet jag inte mer *sucksmilienigen* Att det ska vara så svårt :gaah: Bara för att det inte är nån 40 000:- maskin behöver den väl inte krångla så..börjar nästan tro att den lever & har något emot mig :roll: Eller så är det för att jag sa att en blöja nästan var klar för leverans..

anna m :heart:
Shuna76 skrev:Jag har rensat & dammsugit & bytt nål TRE gånger & trätt om den två gånger & & &..nu vet jag inte mer *sucksmilienigen* Att det ska vara så svårt :gaah: Bara för att det inte är nån 40 000:- maskin behöver den väl inte krångla så..börjar nästan tro att den lever & har något emot mig :roll: Eller så är det för att jag sa att en blöja nästan var klar för leverans..

anna m :heart:
Du hann svara medan jag skrev. :) Min maskin har också krånglat så några gånger. Sedan en dag slutade den bråka. :siishah:
Användarens profilbild
Av teres
Någonstans i mina gömmor tror jag att jag har lite vigvatten, skulle det kunna vara till någon hjälp? (Som en sista desperat åtgärd!)

Har du kollat spolkapseln riktigt noga så att det inte fastnat något litet skräp längst in? Det skulle kunna påverka trådspänningen och därmed få maskinen att hoppa stygn. Har för mig att om maskinen hoppar stygn så ska man börja felsöka på undertråden.....
Ja, jag blir helt skogstokig när den krånglar :roll: & jag har inte sånt humör när ddet gäller andra grejer. Hur som helst så fick den åka på straffkomendering till symaskinsgubben som skulle trixa lite & se om han får till den..nåt med fel/sned nålinställning eller pressarfotstrycket som behöver justeras sa han. Håll tummarna att jag får igen den till ikväll :)
Hur har det gått för dig och din maskin? Har inte heller tålamod för sådant där, det ska bara funka!

Själv lämnade jag in min 14-åriga trasiga symaskin för reparation i onsdags, och kom hem med en splitt ny sy&brodermaskin istället... :roll: Har ingen aaaaaning om hur det gick till... :wink:
Användarens profilbild
Av He.ma
Min symaskin hoppade oxå över stygn arg som ett bi ringde jag min mamma och skällde ut symaskinen... :roll: (mamma är sömmerska och då ska man enl. mig även kunna fixa min symakin via telefon...) och det gjorde hon :vågen: "byt trådmärke" var hennes svar och nu när jag sytt med bara hmm va heter de Gutermann?? så syr den sååå fina stygn!! Så mitt tips har du testat med nån annan övertråd?? Lycka Till :D
He.ma skrev:Min symaskin hoppade oxå över stygn arg som ett bi ringde jag min mamma och skällde ut symaskinen... :roll: (mamma är sömmerska och då ska man enl. mig även kunna fixa min symakin via telefon...) och det gjorde hon :vågen: "byt trådmärke" var hennes svar och nu när jag sytt med bara hmm va heter de Gutermann?? så syr den sååå fina stygn!! Så mitt tips har du testat med nån annan övertråd?? Lycka Till :D
Åh, nu blir jag ju jättenyfiken på vad du hade för trådmärke först, det som inte fungerade!

Bra gjort att kunna fixa symaskinen över telefon! :app:
Jag säger ingenting högt, är helt övertygad om att den lever & hör mig :roll: Men jag har sytt 12 blöjor på 2 dagar..& det säger väl allt :vågen: Nu har jag dock tacklat av lite. Har glott på högen med blöjor som ska knappas i tre dagar. Det känns i händerna när man knappat 10-12 blöjor på ett par dagar & jag är laaat 8)
Användarens profilbild
Av He.ma
Jag har tidigare sytt med IKEA:s tråd (symaskinen låter som ett tröskverk då...) och sen har jag en specialställning som min pappa fixat så att jag "kunnat" använda overlockrullar, men som sagt nu är det bara "märkestråd" som gäller. Det mår maskinen och min stackars familj bäst av (har en gladare mamma hemma då :wink: )
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?