Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har tänkt sy en trikåsjal till min syster som ska ha en bebis närsomhelst. Har någon förslag på ett bra tyg till en sån sjal? T ex på Ohlsons tyger eller Ikea? Hur breda och långa brukar trikåsjalar vara, visst borde det gå att sy fler i samma tygstycke? Så har man presenten klar till nästa kompisbebis som tittar ut... :heart:
Puff, ingen som sytt en elastisk sjal och har tips på tyg? Jag har ingen elastisk sjal själv så jag vet inte riktigt hur stretchen ska kännas...
Jag köpte trikå till ett par sjalar på Ohlssons, Ikea har just inget trikå förutom trikålakanen som man visserligen kan klippa isär och sy ihop men det blir ju ett par sömmar då. Trikån jag köpte på Ohlssons var över 160 cm bred så fick ut 3 sjalar på bredden där när jag gjorde dem strax över 50 cm breda. Det är väl minsta bredden som behövs tycker jag. Sen har jag även köpt muddväv på Tygfabriken (eller vad det hette) och klippt isär. Ca 5 m långa har jag gjort dem...
Jag tror att det är bra om trikån är relativt "stum" så inte sjalen drar sig hur mycket som helst. En bra bredd tror jag är ungefär 50-60 cm, jag tycker i alla fall att bredare trikåsjalar blir för breda för nyfödingar.
eamane: Vad bra, då ska jag genast bege mig till Ohlssons för att sondera terrängen :app: Minns du på ett ungefär vad det kostade metern? Fast å andra sidan blir det ju tre sjalar i ett :tumsup:
petraokalle skrev:eamane: Vad bra, då ska jag genast bege mig till Ohlssons för att sondera terrängen :app: Minns du på ett ungefär vad det kostade metern? Fast å andra sidan blir det ju tre sjalar i ett :tumsup:
Nee det var ju ganska längesen som jag köpte den trikån där men har för mej kanske runt 50:- metern? Det var rea just då vill jag minnas med...
Billigt!! Eller så får jag vänta tills det blir rea igen... :mrgreen:
MammaTess skrev:Och för mig som inte har någon koll, var ligger det här Ohlssons och har de någon hemsida?
Ohlssons har ingen webshop men denna sida finns http://www.ohlssonstyger.se/ . Den affären som jag brukar gå till ligger mitt i Karlstad men det finns på flera platser. Vet ej vart du bor så kan inte säga vart din närmaste finns, du får titta på deras hemsida.
hur follar man dessa sjalar, måste man ha en overlock? vi kommer få massa bebiskompisar snart å de vore kul å få in dem i sjallivet redan från bb :D
Alecsandra skrev:hur follar man dessa sjalar, måste man ha en overlock? vi kommer få massa bebiskompisar snart å de vore kul å få in dem i sjallivet redan från bb :D
Jag hade ingen overlock i början utan körde med tät zickzack på ganska bred inställning. Sömmen drog då ihop sej så kanten blev ganska smal och snygg och funkade bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?