Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Indiemorsan
:help: Min hoppe Acapulco har mystiskt blekts. :( Jag förstår inte vad som har hänt, den är inte alls jämnt blekt utan det har uppstått ljusare fläckar, ca 1 dm långa och 5-7 cm breda på flera ställen på sjalen. Det är inte jätteblekt, man måste titta ganska noga för att se det, men det känns ju ändå väldigt tråkigt.

Så min fråga är, till er som är duktiga på det här med färgning: Hur skulle ni färga en Acapulco (som ju är turkos i grunden, och smalrandig, har ingen bild just nu)? Finns det nåt annat är svart som skulle funka? Och finns det nåt annat än svart (eller marinblått kanske) som skulle täcka det blekta?
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Meh. Är inte ni färgningsexperter allihopa? Just nu funderar jag på att färga den med grön färg, då borde den ju bli mörkgrön eftersom den är turkos (med smala ljusgröna ränder) nu. Vad tror ni om det? :D
Användarens profilbild
Av Sedum
Ja, antingen så får du färga mörkare för att täcka dvs blått eller grönt eller turkos igen.. Randningen kan ju försvinna.
Vill du ha en annan färg måste man nog avfärga.

Man skulle ju kunna lyckas med brunt också kanske, men då får man nog ha mer rött i den bruna för att kompensera det blågröna, och det är en chansning om det blir fin färg.

Jag hade nog kört på grönt! :-)
Användarens profilbild
Av Sedum
Beroende på vilken grön du tar och mängden så kan det ju bli lite åt petrol hållet också.
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Jag gillar både mörkgrönt och petrol så det borde ju gå bra då. Avfärgning törs jag mig inte på, men det vore ju kul om det kunde bli en annan färg än svart. jag inhandlar grön färg! Den kan ju inte bli fulare :mrgreen: .
Användarens profilbild
Av Sedum
Indiemorsan skrev:Jag gillar både mörkgrönt och petrol så det borde ju gå bra då. Avfärgning törs jag mig inte på, men det vore ju kul om det kunde bli en annan färg än svart. jag inhandlar grön färg! Den kan ju inte bli fulare :mrgreen: .

Lycka till! Du får återkomma med resultatet! :-)
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?