Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jaha. De är bara att ge upp. Det funkar inte med metallstickor för mig. Jag hade tendenser till nickelallergi för länge sedan och just stickor verkar bråka med min hud. Allså så står jag med i princip full uppsättning med stickor, de flesta helt nya, eller stickade ett plagg på.

Jag har inte riktig koll på vad stickor kostar nya, men jag sätter ett pris på 20 kronor rakt av och så får ni pruta i stället.

Förhoppningsvis så täcker det delar av kostnaden för att köpa ny uppsättning trästickor..

Rundsticka 2,5mm 40cm (okänt, "krokiga" specialnålar, metallslinga)
Rundsticka 2,5mm 40cm (pony)
Rundsticka 2,5mm 60cm (pony)
Rundsticka 3,0mm 60cm (inox?)
Rundsticka 3,0 60cm (pony)
Rundsticka 3,0mm 40cm
Rundsticka 3,5mm 40cm
Rundsticka 4,0mm 60cm (pony)
Rundsticka 4,0mm 40cm (inox)

Strumpstickor 2,5mm (5st)

Stickor 3,5mm (aero, äldre)
Stickor 2,5mm (svarta fåret)
Stickor 3,0mm (svarta fåret)
Stickor 3,5mm (pony)
Stickor 4,0mm (pony, 2 par)
Stickor 9,0mm (pony)

Det tillkommer lite stickor då och då eftersom jag hittar nya hela tiden....
//Kaja
Senast redigerad av Kaja den fre okt 10, 2008 11:05, redigerad totalt 3 gång.
kvarnvik skrev:Har du sett de här stickorna? http://www.knitpicks.com/knitting+needl ... e_Obsessed
Finns hos någon svensk webshop också, men jag kommer inte ihåg var. Inte billiga, men de väcker ett visst habegär :evil:
Japp. Jag har köpt ett startpaket för att se om mina händer klarade av dem och det verkar de göra... Men, nu blir det att köpa på sig av dem i stället. Dessutom så finns inte de som utbytbara i storlekar under 3,5, så då måste man köpa på sig fasta nålar och eftersom jag just nu har hållit på och stickat strumpor och annat småpill så är det mest 2,5 och 3,0 som har gått... Suck.

Finns flera ställen som har dem Deisy Design i Göteborg (även webshop), 2knit i Göteborg.
Knyttet & K skrev:Jag tror jag vill ha alla rundstickor som är kvar (fast bara den ena 2,5:an). Jag ska bara kolla vilka storlekar jag redan har.
Hrmm, du kanske vill ha fler?
Jag kom på att jag tänkt köpa ett sådant där set som nämdes i tråden :oops:
Knyttet & K skrev:
Bubbi skrev:
Knyttet & K skrev:Jag tror jag vill ha alla rundstickor som är kvar (fast bara den ena 2,5:an). Jag ska bara kolla vilka storlekar jag redan har.
Hrmm, du kanske vill ha fler?
Jag kom på att jag tänkt köpa ett sådant där set som nämdes i tråden :oops:
Ja, det vill jag :vågen:
Puh! :vågen:

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?