Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LisaMarie
Jag beställde tyger från MG-tyger för några dagar sedan och har nu sytt min allra första tröja till Jonathan. Jag är jättenöjd, några små missar här och var, (något trång i halsen, något smala ärmar, mm) men eftersom jag fick mersmak så får det justeras på kommande tröjor.

Bild

Synd bara att Jonathan sover, jag vill ju prova den på!

Edit: Bild på provningen finns längre ner på sidan!
Senast redigerad av LisaMarie den tis okt 07, 2008 07:22, redigerad totalt 1 gånger.
Av Umma
Supersnygg :tumup: !! Kikade just in på din blogg och såg tröjan. Superbra beskrivning, jag tycker det är så svårt att få tvillingsömmen rak och dessutom krånglar min maskin när det blir så många lager och får för sig att göra hoppstygn och annat elände.
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Tack snälla ni!

umma: Visst var hennes beskrivning bra?! Jag hade aldrig löst det utan den... Tack förresten för titten i pysselbloggen!

Kristina: :rodna: :D

Malo: He he, det är precis så jag själv alltid har gjort, men så har mamma fått för sig att byta hobby från klädessömnad till porslinsmålning istället! Fick allt vackert sätta mig själv vid symaskinen även för annat än gardinsömnad, och det var så kul så jag kan inte sluta nu när jag börjat. :D
Kul att se dig förresten, det var ju ett tag sedan!
Användarens profilbild
Av Kristina
NU har jag läst beskrivningen i din blogg också, det verkade ju inte såå komplicerat, kanske jag vågar på mig att sy en sådan tröja nån dag. Brukar sy med raglanärm annars, det andra sättet har käntss så svårt...
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Tack snälla! :D

Kristina: Nej, det var faktiskt inte så svårt, prova!

Här är en bild på när Jonathan provar den.

Bild

Exakt en storlek för liten tycker jag, men jag är inte ledsen för det utan syr glatt en likadan i större storlek och lägger undan den här tills Sebastian har växt i den. Det var ju så kul att sy den!
Av Umma
Tröjan är ju jättefin på din kille :) ! Verkligen hans färger. Vilket mönster har du använt förresten?

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?