Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av stinen
Hej! Funderar på att fixa en trikåsjal till en kompis som snart ska ha en liten till. Vad tror ni om att använda stoff och stils stretchjersy/muddväv. Tänkte att jag får ut 3 sjalar på bredden, men hur långt ska jag köpa. Känns inte så kul att skarva. Och vilken färg ska man ta??? "Safea" med svart / grått typ eller?
Hon har inte sjalat tidigare och man vill ju inte avskräcka med en färg som gör att alla tittar ännu mer.
Användarens profilbild
Av stinen
Tror du det?? jag tycker attd et känns lite son tyget i den babybundler jag bar i när min son var liten, men jag har inte så långa bitar att känna på. Vad kan annars rekomenderas??
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag hade valt någon interlockstickad trikå, dvs en som är lika på rät- och avigsida. Var man hittar det har jag tyvärr ingen aning om. Till min egen hemmagjorda trikåsjal har jag använt en tunnare sweatshirttrikå som inte har flossad baksida. Det var en stuvbit som jag fyndat för 29 kr i Helsingör. Fördelen med ett tyg som inte har baksida är att det inte krullar sig i kanterna lika lätt och att det inte har en baksida som är annorlunda.
Sen har jag tänkt lite på det där med stoff och stils muddväv. Det är ju på bredden den är mest töjbar och det blir ju längden på din sjal så det kanske inte gör något?
Användarens profilbild
Av stinen
linafelicia skrev:Jag hade valt någon interlockstickad trikå, dvs en som är lika på rät- och avigsida. Var man hittar det har jag tyvärr ingen aning om. Till min egen hemmagjorda trikåsjal har jag använt en tunnare sweatshirttrikå som inte har flossad baksida. Det var en stuvbit som jag fyndat för 29 kr i Helsingör. Fördelen med ett tyg som inte har baksida är att det inte krullar sig i kanterna lika lätt och att det inte har en baksida som är annorlunda.
Sen har jag tänkt lite på det där med stoff och stils muddväv. Det är ju på bredden den är mest töjbar och det blir ju längden på din sjal så det kanske inte gör något?
Ja, det var ju så jag tänkte. Tyget är ju lika på båda sidor och mest töjbart på bredden.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?