Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Jag håller på och virkar en vågfilt (i melerat garn för att slippa fästa trådar och ändå få fin vågeffekt...). Nu tror jag att jag köpt för lite garn. Den är 62 cm bred och med det garn jag har nu blir den ungefär lika lång som bred, är det inte i minsta laget? Köper jag ett nystan till blir den ca 75 cm, det bör väl räcka? Det är så länge sedan våra var pyttisar så jag har tappat referensramarna på hur stor en lagom filt är, hjälp mig!
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Min virkade filt gjorde jag 65x85 måttade efter en Labanfilt, en såndär lurvig en :D.

Det är nog en smaksak om 75 räcker, jag ville ha min lite mer avlåg.
Användarens profilbild
Av Fryle
Tack för råd.
Jag har insett att jag måste köpa mer garn, men om jag beställer från garntjänst via nätet betalar jag 39 kronor för ett garnnystan. Sedan tillkommer frakt/expavgift på 49 kronor och en faktureringsavgift på 19 vilket ger summan 107 kronor för ett 50-grams garnnystan! Jag måste ringa och tala allvar med dem på måndag, det bör finnas mer prisvärda alternativ för en kompletteringsbeställning.
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Fryle skrev:Tack för råd.
Jag har insett att jag måste köpa mer garn, men om jag beställer från garntjänst via nätet betalar jag 39 kronor för ett garnnystan. Sedan tillkommer frakt/expavgift på 49 kronor och en faktureringsavgift på 19 vilket ger summan 107 kronor för ett 50-grams garnnystan! Jag måste ringa och tala allvar med dem på måndag, det bör finnas mer prisvärda alternativ för en kompletteringsbeställning.
:shock: Oj, det var verkligen dyrt! Du har ingen bra garnaffär i närheten? Vilket garn virkar du i? Vi har rätt schysta garnaffärer här och i värsta fall så kanske jag kan gå och kolla om de har det du använder. Då slipper du ju i alla fall faktureringsavgiften..
Användarens profilbild
Av Fryle
Fru Johansson skrev:
Fryle skrev:Tack för råd.
:shock: Oj, det var verkligen dyrt! Du har ingen bra garnaffär i närheten? Vilket garn virkar du i? Vi har rätt schysta garnaffärer här och i värsta fall så kanske jag kan gå och kolla om de har det du använder. Då slipper du ju i alla fall faktureringsavgiften..
Tack för erbjudandet, det är clown från marks och kattens. Här är det tyvärr tunnsått med garnaffärer. I första hand tänkte jag prova att ringa Garntjänst imorgon, det var där jag köpte förra gången och har jag lite tur kanske jag kan få ur samma färgparti. Annars återkommer jag om jag behöver hjälp.
Användarens profilbild
Av SoFaD
du får inte glömma att lägga ut en bild sen på resultatet!! :-D och lycka till med garnletandet!
Användarens profilbild
Av Fryle
Idag har jag pratat med garntjänst och jag kunde göra en kompletteringsbeställning utan extraavgifterna, tack och lov!

Jodå, bild kommer, men det dröjer lite, för det går inte så fort.
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Fryle skrev:Idag har jag pratat med garntjänst och jag kunde göra en kompletteringsbeställning utan extraavgifterna, tack och lov!

Jodå, bild kommer, men det dröjer lite, för det går inte så fort.
Super, vilken tur att det ordnade sig så bra!
Ser fram emot bild sen :eld:
Användarens profilbild
Av zandrama
Mina favvofiltar är 70*90 rep 90*90 cm, och jag skulle nog inte vilja ha mindre är 70*80 cm även till en yttepytte, man jag tror iofs att den filt vi hade i liggvagnen var mindre. Men jag minns inte. :hmm: :blahblah:
Användarens profilbild
Av Fryle
Här är filten jag virkade (och gav bort redan den 7/11, men inte blivit färdig till att visa förrän nu). Den blev till sist 63x78 cm och mottagaren verkade bli glad.
Bild

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?