Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur svårt är det att sy en ny suflett till vagnen?? Jag trivs väldigt bra med vår vagn, men jag gillar inte sufletten, den är för rutig, jag vill hellre ha den blå. Men hur svårt är det att sy en ny och kan jag ha kvar fodret tror ni?? alltså sy ett nytt överdrag, eller så kanske jag ska ha kvar det gamla så att vi har någon suflett om jag inte lyckas... :hmm:

Hur bra på att sy måste man vara för att klara av att sy en ny suflett??
tassar lite...
Sufletten är helt klart det svåraste på en vagn.
Det som gäller är att vara väldigt noga när man syr och tänka efter ordentligt så att det handsydda hamnar någonstans där det inte syns. Hur bra man än är på att sy för hand så blir det aldrig lika snyggt som en maskinsydd söm och eftersom tyget sitter spännt på sufletten blir det lätt fult.
Jag sprättade loss det gamla tyget och använde som mall när jag klädde om min vagn. Oftast behöver man borra bort nitar och sätta dit nya efter man satt på nya tyget.
Ta gärna en massa kort under tiden du sprättar loss tyget för man glömmer snabbt hur det såg ut.
Att återanvända det gamla fodret går nog bra om det finns tillräcklig sömsmån på insidan och du lyckas sprätta bort det gamla utan att det går sönder.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?