Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Suskiv
Eftersom jag inte hittat några bra tossar i strl 25 så tänkte jag sy själv. Finns det nått mönster (bra att ha ett grundmönster som man kan förstora) eller nått tips på hur jag ska göra dem. De ska iaf vara i bävernylon med ullfrotté foder.
Användarens profilbild
Av Sedum
tassar... Skulle jag behöva till min son med brutet ben.
Användarens profilbild
Av Sedum
Tack!
Finns det fler? (hade gärna haft på svenska...=)
Av Tiaramoll
Jag har ett mönster som jag ritat om/förstorat ett par gånger. Tossorna blir lite "stövelaktiga".
Själv tycker jag tyvärr att de är svåra att sy ihop.
Kan nog maila lite bilder.

Mönstret behöver jag rita av åt dig och skicka med posten ifall det är av intresse?
(Jag behöver själv sy fler tossor.)

(OT Någon sykunnig som vill ha mönstret för att sedan kunna förklara för mig hur man egentligen syr ihop dessa? River mitt hår varje gång jag håller på själv.)
Av lilla trasdockan
Mari skrev:J

(OT Någon sykunnig som vill ha mönstret för att sedan kunna förklara för mig hur man egentligen syr ihop dessa? River mitt hår varje gång jag håller på själv.)

Jag vill gärna ha mönstret :D
Användarens profilbild
Av Suskiv
Mari skrev:Jag har ett mönster som jag ritat om/förstorat ett par gånger. Tossorna blir lite "stövelaktiga".
Själv tycker jag tyvärr att de är svåra att sy ihop.
Kan nog maila lite bilder.

Mönstret behöver jag rita av åt dig och skicka med posten ifall det är av intresse?
(Jag behöver själv sy fler tossor.)

definitivt intresserad för det är just lite stövelaktiga som jag tänkte sy.
Av Tiaramoll
Någon som har möjlighet att lägga upp ett mönster på internet? Tänkte ifall fler är intresserade. Det kan ju bli lite mycket ritande/skickande för mig annars.
Av lilla trasdockan
Kan ev lägga upp i min blogg.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Mari skrev:Någon som har möjlighet att lägga upp ett mönster på internet? Tänkte ifall fler är intresserade. Det kan ju bli lite mycket ritande/skickande för mig annars.
det borde jag kunna lägga upp.
Användarens profilbild
Av Safireee
Jaa! Tossor ska jag ju också sy.Vill gärna se mönster! Så irriterande/synd att de inte finns i större storlekar i affärerna! Dottern har ju storlek 22-23 (1 år) och man vill ju inte alltid klämma ner henne i ett par skor när man ska bära.
Användarens profilbild
Av SoFaD
tassar lite :-)
Användarens profilbild
Av Safireee
Nu har jag sytt en av två tossor. Blev riktigt nöjd faktiskt. Satt hela första kvällen och ritade, klippte och tejpade en pappersmodell, men det lönade sig verkligen med tanke på hur bra allt passade för en gångs skull :tumup: (jag är en sån som ofta syr lite på känn eller bara mäter lite och kör utan mönster).

Om ni vill kan jag imorgon försöka lägga upp mönstret som jag ritat. Har gjort både i storlek 21-22 och i storlek 23-24 (råkade bli för stora för dottern först).

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?