Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Upia
Jag har pysslat!

Mina stickor behöver förvaras säkert från den undersökande ettåringen så jag letade fram ett några tygbitar ur den stora lådan med tyger (som det aldrig blir någonting av) och kompletterade sedan med en snedslå i lämplig färg.

Nu behöver jag bara skaffa stickor i alla storlekarna som saknas. :)

Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Sånt vill jag också ha!
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Å vad fint, en sån där har jag också funderat på att sy (gömmer stickor för ettåringen hela tiden, och det känns lite osäkert att ha allihop i en kasse som jag har nu. Plus att det inte blir nån ordning på dem.) Men jag har inte riktigt orkat... Och så borde jag nog sy två, en för jumperstickor och en för strump- och rundstickor för annars blir det för mycket i en. Och det känns så himla jobbigt. Men din var superfin! :app:
Användarens profilbild
Av Upia
Tack alla!

Jag har insett en sak däremot. Det är ganska tacksamt att lägga upp bilder på sina alster såhär eftersom att de ser mycket proffsigare ut på bild än vad de gör i verkligheten.

Och jag kan rekommendera att göra ett fodral, det har faktiskt varit riktigt smidigt att använda.
Av Ponyo
Jag har också gjort ett fodral (på sambons uppmaning) för att min jämngamla son inte heller ska sno stickorna i tid och otid. Men jag tycker att ditt var smartare.
Det är verkligen skönt att ha koll på sina stickor, men helt plötsligt känner jag att jag saknar måååånga storlekar.
Användarens profilbild
Av Kaja
Oj, Jag skulle behöva ett för mina stickor, men jag kör bara rundstickor. Jag har en hejjans massa metallstickor (både vanliga och rundstickor) som ligger i lådorna, men jag kan inte använda dem längre. Det kliar i händerna av dem.... Så, nu har jag övergått till bara trästickor, men mina knitpicks som jag har köpt har ju faktiskt en fiffig väska med sig, tyvärr är den inte så snygg bara...

//Kaja
Användarens profilbild
Av solängel
Jättefint!

Själv skulle jag behöva sy ett till... Sydde ett till mamma när jag gick i mellanstadiet och som jag fick ärva sedan, men det har liksom blivit fullt... :roll:
Användarens profilbild
Av gluGirl
Det blev kanonfint!
Jag har funderat på att göra något liknande till mina virknålar och nu blev jag ännu mer sugen!
Användarens profilbild
Av HH
ååååååå va snyggt, mycket tjusigare än mitt ärt gröna plast fodral! Mjukare och elegantare måste jag säga, imponerad!!! :thumbup: Hade varit ett mycket bra byte nån gång, stick eller virk nåls fodral!! :heart:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Oj, vad fint det var!
Jag har ett som är betydligt tråkigare men väldigt funktionellt :wink:
Bild
Längst till vänster har jag vanliga jumperstickor sorterade i storleksordning och sen i mitten hade jag strumpstickor men nu har jag för många så jag har plockat bort dom därifrån och har dom i en enda röra i en låda istället ( :hmm: jättesmart lösning ,eller inte alls så smart kanske...). Längst till höger har jag strumpstickor, även dom sorterade i storleksordning och sen viker man hela paketet på tre delar och rullar ihop.
Om jag skulle göra ett nytt hade jag broderat eller tryckt siffror på facken till strumpstickorna för det retar mig att jag måste mäta dom varje gång jag behöver ett par.
Användarens profilbild
Av Upia
linafelicia skrev:Oj, vad fint det var!
Jag har ett som är betydligt tråkigare men väldigt funktionellt :wink:
Längst till vänster har jag vanliga jumperstickor sorterade i storleksordning och sen i mitten hade jag strumpstickor men nu har jag för många så jag har plockat bort dom därifrån och har dom i en enda röra i en låda istället ( :hmm: jättesmart lösning ,eller inte alls så smart kanske...). Längst till höger har jag strumpstickor, även dom sorterade i storleksordning och sen viker man hela paketet på tre delar och rullar ihop.
Om jag skulle göra ett nytt hade jag broderat eller tryckt siffror på facken till strumpstickorna för det retar mig att jag måste mäta dom varje gång jag behöver ett par.
Vilket smidigt sätt att få plats med jättemånga stickor på! Och det låter som en bra idé att skriva storleken på stickorna. Undra om jag kan lägga till det på något sätt.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?