Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Vida
Söker syrecept och bilder :)
Användarens profilbild
Av Asia
tass
Användarens profilbild
Av GIAG
*tassar jag med*
Av Lillblomma
Jag har tänkt...
Obs att jag inte kommit längre än så, men jag hoppas jag blir så stolt att jag vågar dela med mig av bilder framöver...

Jo, jag har beställt dragkedjor också. Jag har en "skaljacka" från HH och en fleecejacka som jag brukar använda bara som den är eller under skaljackan. Därför är det optimala för mig att ha en panel som passar till båda... Tillsammans eller en i taget... Kan tillägga att jackorna är lika långa, annars är det nog svårt.

Båda jackorna har dragkedjor från YKK och eftersom ingen enda sybehörstant ens varit intresserade av att försöka hjälpa mig att hitta kedjor som passar ihop har jag med hjäp av www.ykkfastening.com och www.zipperconnection.com lyckats beställa två YKK-kedjor som ska funka. De kommer om ett par dar.
Så har jag köpt fleece och vindpoplin (tror jag det heter).

Jag har alltså tänkt göra en panel som är som en rektangel, fast lite bredare på mitten. Tänkte helt enkelt mäta hur bred den måste vara med jackan på och bebisen i sjalen.
Jag tänker sätta en rätt bred resår nertill, och så har jag tänkt sätta små öglor på båda sidorna vid kedjorna och dra resårsnodd som man kan dra åt i sick-sack däremellan. På så sätt kan jag göra panelen "för stor" så den räcker så länge jag orkar bära på magen. Den idén har jag fått från nån hemsida som jag inte hittar längre... Men nånstans här inne borde det finnas en länk dit, det var så jag hittade den...
Har också tänkt göra så att panelen går att dra upp ända till min krage (alltså lika lång som jackan) nästan i alla fall, för då borde det bli som en ståndkrage som skyddar mot vinden. Och kanske kan funka som huvudstöd också...
Sen väljer man ju själv hur långt man vill dra upp dragkedjorna.

Ev sätter jag kedjorna en bit in på långsidorna, så det blir som en "flärp" som når in bakom jackan. Och ev syr jag också nån slags band, typ 15 mm brett över kedjorna.
Vet inte riktigt hur jag ska göra, för skaljackan har en flärp med tryckknappar över dragkedjan och om jag irriterar ihjäl mig på den så kanske jag försöker få tag i tryckknappar som matchar (går det?) och slår i panelen så jag kan knäppa fast den. Men det verkar kanske konstigt at tha en sån på ena sidan? Måste jag göra en liknande på panelen på andra sidan som knäpps i jackans knappar?
Jag ska alltså sy dubbla dragkedjor har jag tänkt, får se om det funkar i praktiken, men det borde det ju. Kanske blir lite styvt...
Väntar nu bara på att få hem kedjorna och att kunna prioritera lite sytid. Förhoppningsvis innan nästa tisdag när vi åker till Spanien, för när vi kommer hem vill man nog gärna ha nåt varmt att sätta runt bebis..
Fast vänta. Jag har ju tänkt sy en panel... Nu såg jag att det stod bärskydd... Det har jag också funderat på ifall man vill bära på ryggen. Men det får bli nästa projekt... Jaja, nu har jag i alla fall bidragit med lite idéer ifall nån vill sy en panel i stället...

//A

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?