Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Precis som Tesoj, har jag köpt ullfrotté av Britt. Och syr nu en overall, tyvärr måste jag vänta till Må för att kunna göra klart den. Måste köpa ett orange blixtlås, ganska grovt i plast hade jag tänkt!
Visste inte riktigt hur stor jag skulle göra den :? , vi har en i fleece från nanook som vi använder nu. Den är i stl 68/74, och den är stor stor ännu. Gissar att den är lagom till Jul... :roll: Och då borde den här passa efter jul och frammåt... dvs kallaste tiden. (om den ser knäpp ut på kan jag ju sy en till mindre som passar NU!)
Lägger in bilder på hur jag gjort den. Den är som Tesojs sydd i 4 delar. Förlaga är en kompis lurv KikKid med huva och blixtlås i sidan. Helst ville jag göra övervikbara vantar och ev tossor, men det kändes krångligt och hade inget att titta på. Övervikbar orange resår från Bibbis.
Overallen är gjord lång i kroppen för att få plats för tygblöja.

De 4 delarna + ärmarna
Bild
ihopsydd utom sidsömmarna. lämnar en öppen där blixtlåset skall gå.
Bild
Huvan, efter mitt hättamönster
Bild
huvan brevid ruskovillas väpnarluva stl 0-1år
Bild
I jämförelse med Nanooken
Bild
Tycker att ärmarna blev lite för smala och benen ev lite för breda... men får se sen när F provat den...
Huvan i närbild
Bild
Overallen i sin helhet utan den oreangea dragkedjan som förhoppningsvis kommer dit på må :wink:
Bild
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
F vaknade och jag var tvungen att prova :D ärmarna var långa men lagom bredd och huvan satt bra! (huva som känns så svårt att få till :D ) benen däremot var enorma :lol: kanske syr in dom lite i bredd...
Av Nettan
Zer jättebra ut.
Blir inte ledzen om vi får en bild med bebiz och dragkedja ockzå. :D
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Men vad fint! Du får titta på E's islänska overall med vik fötter och händer.
Ska bli spännande att se live!
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
SÅ! Äntligen klar! Fick beställa mer övervikbar resår, och dragkedjan blev kortare än vad jag tänkt mig, pga dåligt utbud... men men den funkar. Felix modellar...Bild

Bild
Bild
Av puh
Vilken mysig! Jag får sånt sug att sy när man ser såna här coola utekläder! :heart: Jättefint med det oranga till! :app:

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?