Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tesoj
Nu har jag sytt en overall som jag tänkt att lilleman ska ha under skalkläderna när det blir kallare. Han fick prova den innan den var helt klar och vägrar att ta av sig den. Här kommer några bilder.
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Kusmi
Han ser nöjd ut.
Av Disa86
å så härligt..

jag som hade fastnat m min blev inspirerad o nu är den klar.. nästan iaf.. fattas lite knappar. Har du sytt efter mönster? Jag tänkte att jag för en gångs skull skolle följa mönster men usch aldrig igen!!!
Användarens profilbild
Av tesoj
Disa86 skrev:å så härligt..

jag som hade fastnat m min blev inspirerad o nu är den klar.. nästan iaf.. fattas lite knappar. Har du sytt efter mönster? Jag tänkte att jag för en gångs skull skolle följa mönster men usch aldrig igen!!!
Jag har slagit ihop ett byxmönster och tröjmönster som jag hade och då blev det en overall. Har gjort den i delar, så det blev en sömn mitt bak på överdelen. Men lilleman gillar den mycket.
Av Disa86
tesoj skrev:
Disa86 skrev:å så härligt..

Jag har slagit ihop ett byxmönster och tröjmönster som jag hade och då blev det en overall. Har gjort den i delar, så det blev en sömn mitt bak på överdelen. Men lilleman gillar den mycket.
Ja men det var smart.. Jag brukar aldrig använda mönster, men tänkte att det är bäst jag gör det så att den blir ordentlig.. men men.. man lär..
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Supermysigt ju :heart:
Användarens profilbild
Av Fryle
Fin! (och han ser ut att gilla den)
Användarens profilbild
Av Shadow
en sån söt liten kille :D
Härlig overall.
Har också köpt ullfrotté, men ska man inte ha plagget närmast kroppen? eller går det lika bra så där, mellan kläder och overall? (novis)
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Precis samma gröna tyg ska få bli overall här med, men till en mindre kille... Fin i allafall! :D kul att han gillar den.
Tar mig friheten att besvara ovanstående inlägg....
Ull värmer även om det inte bärs närmast kroppen, men för att få funktionen så bör man även ha ull närmast kroppen, dvs att svetten inte blir kall och kyler som med bomull tex. Ullfrotten är luftigt stickad och en hel del luft får plats i plagget, och luften isolerar. Optimalt är ullunderställ, tjockare ullplagg, tex overall för barn (ingen glipa i ryggen) och sen ett plagg som står emot vind och väta. (gärna andasfunktion med)
Som värmeplagg ovanpå det (vid raster tex är en dun eller syntetjacka bra!)
Användarens profilbild
Av tesoj
Shadow skrev:en sån söt liten kille :D
Härlig overall.
Har också köpt ullfrotté, men ska man inte ha plagget närmast kroppen? eller går det lika bra så där, mellan kläder och overall? (novis)
Han kommer att ha ett ullunderställ under. Jag tycker att denna ullfrotté är för tjock för att ha som närmaste lager. Passar bättre som overall mellan skalkläder och ullunderställ.
Av puh
åh vad mysigt & praktiskt! *habegäret växer*
Användarens profilbild
Av Shadow
tack för svar :) får se vad som hittas på när jag får se tyget
Av Britt
Vad snabb du var, och vad fint det blev! Det är ju bara två veckor sedan jag la på lådan...
Killen ser ju överlycklig ut!

:D

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?