Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Åh! Jag är så nervös! Jag har beställt docksatser till två waldorfdockor som ska bli julklappar till mina killar, och nu är de på väg. Men hur ska jag ha tid med det? Och det kanske är jättesvårt?! Och och och... *biter på naglarna*

Jag måste nog till biblioteket och låna boken av hon Karin Neuschüts också, förutom arbetshäftet jag har beställt.

Har ni några bra tips att dela med er av? Och lite extra tid att skicka hit?!
Användarens profilbild
Av Pilotta
zandrama skrev:Jag måste nog till biblioteket och låna boken av hon Karin Neuschüts också, förutom arbetshäftet jag har beställt.

Har ni några bra tips att dela med er av? Och lite extra tid att skicka hit?!
Ja boken kan vara bra att titta i.
Tyvärr har jag ingen tid att ge :wink: men ett tips är att stoppa dockan ordentligt, mer än vad man tror.

Lycka till :D
Användarens profilbild
Av Ester
stoppa hårdare än du tror
var noga med mönsterpassningen i rätt riktning på tyget så att den strechar åt rätt håll.
stoppa ett garnnystan i huvudet som extra tyngd/hårdhet för huvudet.
ha nån med dig när du ska knyta och dra i snörena för att forma huvudet för då ska man dra rätt hårt och kan behöva hjälp att knyta.

annars kör på!
Och det som tar allra längst tid är avancerat hår :roll:

satt nog 3-4 timmar med Alice dockas hår bara...själva dockan tar väl 5-6 timmar att göra

boken av karin är jättebra att ha! - läs nog igenom instruktionerna så att du är säker på att du förstår dem innan du börjar :wink:

och börja nu om du vill ha dem kalara till jul 8) :D
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Har också material på väg. Tänkte göra till tjejerna antingen i julklapp eller födelsedagspresent (de fyller i jan).

Måste bara beställa lite stoppningsull.
Av FiaLisa
Var köper man boken och docksatser?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Elin skrev:annars kör på!

satt nog 3-4 timmar med Alice dockas hår bara...själva dockan tar väl 5-6 timmar att göra
Va! Inte mer än så! :chock:

Lillebrors docka har fortfarande bara en schyst munk-frisyr ännu... blir nog många kvällar till med hårsömnad innan det är klart... :roll:

Några ord på vägen från mig skulle nog vara Nogranhet, tålamod och mod att sprätta och göra om när man märker att man är på fel väg - för det är inte alls motiverande att lägga så mycket tid på något man inte tycker är riktgit bra till att börja med!

Lycka till! :-D
Användarens profilbild
Av millla
Undrar åxå var man köper docksatser.
Användarens profilbild
Av solängel
Slöjddetaljer har docksatser till 30 cm dockor, men jag vet ju inte om det är de Zandrama beställt.
Användarens profilbild
Av solängel
Här finns det också materialsatser, lite mer att välja på. Tror jag ska beställa därifrån, jag vill ju göra en docka till Martina som hon ska få när hon blir storasyster. Så kan den få heta Kajsa... :roll:
Användarens profilbild
Av Ester
CrazyMagpie skrev:
Elin skrev:annars kör på!

Va! Inte mer än så! :chock:

Lillebrors docka har fortfarande bara en schyst munk-frisyr ännu... blir nog många kvällar till med hårsömnad innan det är klart... :roll:
ja jag kanske var lite tidsoptimistisk när jag skrev det där

men jag gjorde långt hår som man lägger på hela "plattor" av och syr fast med några sömmar (som visserligen tar massa tid att sy men 2 långfilmer senare satt det rätt bra och jag minns inte mycket från filmerna :roll:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag köpte mina från Berglunds Kreativa; http://www.berglunds-kreativa.se/
Hon som har det är supertrevlig att ha att göra med! :tumsup:

Jag fick satserna idag och har gjort klart ena huvudet. Nu går jag omkring och klappar på det, för det är så mysigt och bebisigt (med ett stort nystan ullgarn i huvudet).

Håret är nog det jag är met "oroad" för också. Den ena ska få en bebisfrisyr (30 cm dockan ska bli bebisdocka), och den andra ska få lite mer rufsfrisyr. Jag tror det blir lite knepigt, fast å andra sidan är det rätt mysigt att handsy, men det kan nog lätt bli lite mycket förstås.
Användarens profilbild
Av millla
Siws mjuka dockor.... :love: :love: :love:
Användarens profilbild
Av millla
zandrama skrev:Jag köpte mina från Berglunds Kreativa; http://www.berglunds-kreativa.se/
Dom här verkar bra. Om man nu köper en materialsats, är det utan kläder då? Så att ull till stoppning och kläder får man fixa själv?
Användarens profilbild
Av zandrama
millla skrev:
zandrama skrev:Jag köpte mina från Berglunds Kreativa; http://www.berglunds-kreativa.se/
Dom här verkar bra. Om man nu köper en materialsats, är det utan kläder då? Så att ull till stoppning och kläder får man fixa själv?
Japp, men ull har hon så man kan köpa det samtidigt. Kläder får man fixa själv.
Av FiaLisa
jag måste nog beställa. :loving:

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?