Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
Jag håller på med en waldorfdocka till C och enligt min beskrivning ska man virka en "hjälm" av hårgarnet. Denna hjälm ska sedan sys fast på dockans huvud och sedan trär man igenom det långa håret genom de olika maskorna ect. Problemet är bara att jag inte virkat på en sisådär 22 år och det blir inte bra.

Problemet är också att istället för att vara platt för att sedan bli skålformad, så blir cirkeln vågig. Ju mer/längre jag virkar (enligt beskrivningen), desto vågigare blir den. Jag håller nu på att repa upp allt jag gjort, men här kommer en liten bild på vad som är kvar att repa upp. Vad gör jag för fel?

Bild

Enligt vad jag försökt läsa mig till kan det vara så att jag virkar för löst och att jag borde ta en mindre virknål. Är det bara det som är felet? Eller gör jag något annt fel med? Jag har beskrivningen på dockan (som jag inte är helt OK på att jag förstår) på engelska och i PDF-format, så om någon vill dubbelkolla att jag gör rätt kan jag skicka filen...

Snälla, HJÄLP!
Användarens profilbild
Av tweed
Det låter som om du ökar för mycket... Vet inte säkert men det är min gissning.
Den där Pdf:en skulle jag gärna se i vilket fall som helst :roll:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?