Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av GIAG
Ja som i rubriken. Om man avfärgar en sjal med ränder, stannar dom kvar så eller försvinner dom?

Och blir det för mörkt om man färgar en mellanblå sjal i lila eller rosa utan avfärgning?
Användarens profilbild
Av GIAG
Ingen som har ett hum?

vill ju färga en montreal med nitors fuchsia eller mörk viol.. men vill ha ränderna kar och att den inte blir på took för mörk heller?
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Om det blir för mörkt eller inte vet jag inte, har inte koll på Nitors färger direkt. Men ränderna bör stanna kvar.

Jag hade en didy Jonas (mellanblå, ljusblå & ljusgrön/blågrön) som badade i Herdins plommon. Den blev så här:
Bild

Lånar en bild från Eden baby på ursprungsfärgen
Bild

Den var färgad med annan färg innan, så jag avfägrade tillbaka till ursprungsfärgen innan den badade i lila.

Och ja just det. Kom på att det var någon här inne som färgade en ACS Laguna med fuchsia. Var det Bollen kanske :hmm:

Uppdaterar lite, ja det var Bollen. Hennes färgningstråd finns HÄR
Användarens profilbild
Av Upia
Jag tyckte att removern var ganska snäll, eller så använde jag den fel.

Här är min avfärgade och återfärgade sjal. Tyvärr har jag ingen bild på hur den såg ut efter removern men ränderna är fortfarande väldigt synliga.

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... %F6d+osaka

Skulle jag ha färgat den rakt av skulle ränderna ha blivit väldigt mörka. Nu avfärgades dom till en ljusare grå och därför ligger de två röda nyanserna närmare varandra i ton. Då är ju den ljusa beiga väldigt långt ifrån den svarta/mörk grå. Jag tror att den mörkblå i Montréalen kommer att förbli väldigt mörk om du inte avfärgar men det kan vara riktigt snyggt det med.

Ett alternativ är att att färga den och se. Du kan köra remover sen om du inte blir nöjd. Men det blir ju lite dyrare.
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Delfinen_78 skrev:Om det blir för mörkt eller inte vet jag inte, har inte koll på Nitors färger direkt. Men ränderna bör stanna kvar.

Jag hade en didy Jonas (mellanblå, ljusblå & ljusgrön/blågrön) som badade i Herdins plommon. Den blev så här:
Bild

Lånar en bild från Eden baby på ursprungsfärgen
Bild

Den var färgad med annan färg innan, så jag avfägrade tillbaka till ursprungsfärgen innan den badade i lila.

Och ja just det. Kom på att det var någon här inne som färgade en ACS Laguna med fuchsia. Var det Bollen kanske

Uppdaterar lite, ja det var Bollen. Hennes färgningstråd finns HÄR
Mycket snygg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :P :P :P :P :P :P
Av Ponyo
Jag färgade en osaka med nitor mörk Viol. Den är ju dock lite ljusare än en montreal (fast kanske inte så mycket ljusare)

Bild
Användarens profilbild
Av GIAG
Åh tack för alla svar :-)

Nu blev jag ju ännu veligare :P
Tror ni montrealens blåa ränder bli samma färg om jag avfärgar och sen färgar, alltså att det bara blir två olika nyanser på ränderna istället för tre?

Delfinen och bubbi, hur många paket använde ni när ni färgade?

Måste tillägga att det blir ju riktigt snyggt om man fkatiskt vågar :-D

Vill ju ha den ljus och väldigt rosa så jag tror det blir att jag avfärgar den först endå, och hålla tummarna att den endå går i tre nyanser efter :)
Användarens profilbild
Av GIAG
dubblet
Senast redigerad av GIAG den lör aug 23, 2008 21:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av GIAG
Föresten, hur mycket kan remol/remover kosta, nån som vet?
Av Ponyo
Jag använde bara ett paket.
Kan du inte byta den mot en kairo istället?
Användarens profilbild
Av GIAG
Bubbi skrev:Jag använde bara ett paket.
Kan du inte byta den mot en kairo istället?
Jag vet faktiskt inte?. Har inte fått hem sjalen än heller så jag kanske tillochmed vill behålla den som den är.
Men drömmen är ju att ha en rosa/lila sjal.
Användarens profilbild
Av Upia
Jag tror att den kommer att ha kvar 3 nyanser. När jag avfärgade Osakan tyckte jag att de mörka ränderna blev märkbart ljusare men att det inte blev någon större skillnad på de ljusa. Kan det vara så eller var det bara min hjärna som fantiserade ihop det?

Jag tror att det kostar typ 70-80kr men jag är väldigt osäker.
Användarens profilbild
Av GIAG
Upia skrev:Jag tror att den kommer att ha kvar 3 nyanser. När jag avfärgade Osakan tyckte jag att de mörka ränderna blev märkbart ljusare men att det inte blev någon större skillnad på de ljusa. Kan det vara så eller var det bara min hjärna som fantiserade ihop det?

Jag tror att det kostar typ 70-80kr men jag är väldigt osäker.
Jaa det lär märkas om inte annat :)
Den lär nog anlända idag eller imorgon :D

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?