Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Challe
Måste säga; vad DUKTIGA ni är, alla pysselmammor! Jag älskar att pyssla men får ALDRIG tid över... Hur hinner ni med alla era pyssel? Sitter uppe halva nätterna och syr, stickar, virka eller har ni självgående barn som själva tar sig till dagis och skola,,, (skojar bara!) Det är jättekul att se era alster iallafall! // Challe
Användarens profilbild
Av binaem
Tack. Kvälls/nattetid och en stund på helgen när maken tar barnen. ... Virka kan jag göra med dem med ibland.
Av Marine78
Tack!
Här läggs barnen vid 19-20-tiden och efter det är det ganska så lugnt. Varannan vecka jobbar min man kväll/natt och då har jag mycket tid för mig själv. Sitter oftast i alla fall ett par tre timmar då. Ibland får jag någon helgdag att sitta konstant och i enstaka fall går det att sy samtidigt som barnen är vakna, men då måste de verkligen vara på gott humör och leka bra. Nu skall ju sägas att hitintills har jag varit mestadels föräldraledig. I höst skall jag ju jobba 75% så det återstår att se hur mycket sytid det finns kvar då.
Användarens profilbild
Av Asereht
Det är lite kenptigt att få det att funka med pysseltid tycker jag. Men sticka och virka kan jag göra i soffan framför tv:n och mina barn är nu så pass stora att de inte alltid sitter på mig (då menar jag det bokstavligen). När de var mindre var det trixigare. Funkar fint att sticka/virka med en pyttis i sjal men sen blir det knepigare. ;)

Jag kombinerar mitt tv.tittande med handarbete. Eller så skippar jag tv.n, kryper upp i fåtöljen och lyssnar på en cd-bok och handarbetar. Syr gör jag inte lika ofta då jag måste hålla till på köksbordet då. Tyvärr är det flera som vill göra det kvällstid så syendet kräver lite mer planerande. Det blev mer tid för sånt när jag var hemma dagtid med barnen, mindre nu när jag jobbar.
Av Ponyo
Sticka har jag gjort när jag burit på V. Eller när han sover.
Kvällarna spenderas alltid med en stickning i handen.

Att sy är svårare. Oftast gör jag det på helgerna, då sambon tar ut V till lekparken.

Annars kan man alltid lura hem en annan sjalbarnare som leker med ens barn medan man syr (åt henne).
Användarens profilbild
Av puppan
Jag är föräldraledig och syr på dagarna när det stora barnet är på dagis och det lilla sover eller tycker det är OK att leka själv på golvet.

Nu har vi semester hela familjen och är på vårt landställe och då blir det
inte alls lika mycket gjort.

Och snart börjar jag jobba igen, får se hur mycket sytt det blir då...
Användarens profilbild
Av Pilotta
Jag tar åt mig litegrann av berömmet så TACK!
puppan skrev:Jag är föräldraledig och syr på dagarna när det stora barnet är på dagis och det lilla sover eller tycker det är OK att leka själv på golvet.
Samma här, fast tyvärr finns det hur mycket som helst annat som måste göras i hus/trädgård. Så det är mest när ingen ser (förutom minstingen förstås) som jag törs sy.... :hide:

Ibland syr jag faktiskt mer "öppet" också men det är när det regnar ute :wink:
Av knutschen_lee@hotmail.com
jag är mammaledig och stickar och virkar på kvällar mest efter hon lagt sig halv nio och sen lite på dagen. men det finns ju massa annat att göra hemma innan man kan pyssla.:/ har stickat små vantar och håller på med sockar och en sådan där vågig filt 80x100cm i två trådigt ullgarn (ja det tar massa tid, nästan en halvtimme per varv). men är snart klar, tänkte lära mig tvåändsstickning nu.:)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?