Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av bani
I helgen tog jag fram lite gammalt jeanstyg jag hade och tänkte att jag skulle svänga ihop ett par brallor åt Minimus herregud hur svårt kan det vaaaaaa osv., men jag misslyckades kapitalt. Tänkte ha resår uppe och nere för har ingen mudd. Ritade av brallor som passar, men de blev ändå jättesmala och ufiga. :roll:

Ser att muddbrallorna är ritade som två sidobitar som sys ihop i gren och innersöm, men jag fattar inte hur man ska få till det så? De jag ritade fick ha två frambitar och två bakbitar och sidosömmar, för annars fick jag inte ihop det alls.

Har kollat alla trådar tror jag. Jag är tydligen KORKAD. Förstår inte vad ni skriver. Till och med denna som har en BILD, ändå förstår jag inte:

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... =muddbyxor
Användarens profilbild
Av Stream
Den här bloggen (en favorit!) har en beskrivning på hur man syr muddbyxor - med bilder:

Att sy en gecko
Användarens profilbild
Av naimiez
Gecko är krångligare än de jag syr ;-) Vi, Apelsin och jag, gör en fotoserie imorgon. Återkommer! :-D
Användarens profilbild
Av Stream
naimiez skrev:Gecko är krångligare än de jag syr ;-) Vi, Apelsin och jag, gör en fotoserie imorgon. Återkommer! :-D
Krångligare? Nä, det är väl bara en annan ordning på sömmarna. Blir det inte lika många i slutändan ändå?

Men en till fotoserie skadar aldrig! :vågen:
Användarens profilbild
Av naimiez
Stream skrev:
naimiez skrev:Gecko är krångligare än de jag syr ;-) Vi, Apelsin och jag, gör en fotoserie imorgon. Återkommer! :-D
Krångligare? Nä, det är väl bara en annan ordning på sömmarna. Blir det inte lika många i slutändan ändå?

Men en till fotoserie skadar aldrig! :vågen:
Jo fast det jag syr klipper man lättare ut.....utan mönster,.....
Av puh
Fotoserie :eld: Vad roligt. Tassar och väntar :floet2:
Av smultronpuss
har me problem med att sy muddbyxor.. har dock beställt mönster från ottrebo eller vad det heter. :D
Användarens profilbild
Av bani
Stream skrev:Den här bloggen (en favorit!) har en beskrivning på hur man syr muddbyxor - med bilder:

Att sy en gecko
Har jag sett, men hjälper mig inte. Visar ju bara hur man ska göra när man väl klippt ut bitarna (inte alls dåligt alltså, men jag kommer ju inte ens dithän när jag inte har något mönster!)... Hur ritar man upp det där mönstret liksom sådär på frihand som alla verkar göra? :hmm:
:app:
Användarens profilbild
Av Humle
Byxmönster på frihand :shock: nej det fixar inte jag i alla fall. Jag behöver något att utgå ifrån.
Användarens profilbild
Av Key
*tass*

Jag har ritat av ett par Jazzo-brallor (inte mudd utan typ tajts) och förstorat, men de blir inte superbra i passformen i rumpan :P så en bildserie hade varit kul :D
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
:tassar:
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
bani skrev:
Har jag sett, men hjälper mig inte. Visar ju bara hur man ska göra när man väl klippt ut bitarna (inte alls dåligt alltså, men jag kommer ju inte ens dithän när jag inte har något mönster!)... Hur ritar man upp det där mönstret liksom sådär på frihand som alla verkar göra? :hmm:
Enklast är ju att utgå från ett mönster och sedan ändra det efter eget önskemål. Ottobre har mönster på muddbyxor i nästan varje nummer. Eller sprätta upp ett par gamla byxor som funkar och rita sedan av!
Användarens profilbild
Av Summer
Fast för mönster är ju faktiskt Meedoms bok väldigt bra. Man kan köpa den på danska från adlibris och danskan är inte så svår och den är värd pengarna.
Användarens profilbild
Av bani
Ja, jag övervägde att sprätta upp brallor men inga kändes offringsbara. :lol: Och jag är väl för snål för att köpa en ny bok - plus att det var en spontangrej. :hmm: Hade också för mig att jag hade något mönster hemma, men icke...

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?