Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Var på Jysk idag och drog lite i tygerna. Hittade ett rosa tyg med medaljongmönster i mörkare rosa. Det var dessutom stretchigt på diagonalen så det har sjalpotential! Pappersomslaget var borta och det var ett synligt fel på första varvet så jag frågade om det fanns något mer av det tyget, fanns det inte, men jag kunde få det för 75kr! 5m tyg för 75 spänn! Precis lagom pris, så skulle det alltid vara.
Nu ska jag bara fundera ut vad jag ska göra av det, och kanske lägga ut en bild om det är någon som vill se hur det ser ut...
Senast redigerad av tweed den tor aug 21, 2008 21:28, redigerad totalt 2 gång.
Av msuse
har oxå klämt på det tyget och funderat..men är ny på detta med sjalar så jag vet inte vad det passar till :?
Användarens profilbild
Av tweed
Här kommer bild: Bild
Bild
Jag gillar det, men jag är ju egentligen inte så rosa, så jag funderar allvarligt på att testa att färga. Undrar om det funkar att färga på tyg med tryckt mönster? Det vore ju häftigt att färga tex brunt om det inte tog på mönstret, men det får ju inte ta litegrann då...
Användarens profilbild
Av Monia
Åh vilket fiiiint!!!! :loving:

:twisted: Måste till Jysk!!!
Användarens profilbild
Av Fina
:love: :love: Måste ha och färga!!!!
Användarens profilbild
Av tweed
Kristella heter det och det fanns i blått också. Passa på att kolla så att det är 100% bomull om ni går dit, jag hade inget omslag på mitt och jag glömde att kolla. Det är ganska mjukt i kvalitén och lite stretchigt på diagonalen.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Det har jag sytt onbag av. Det är supersnyggt.
Om du gör en sjal får du rapportera hur den vara tt bära i.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Ååå vad snyggt!
Användarens profilbild
Av puppan
Jättesnyggt!

Och vi som var inne på vårt Jysk häromdagen, där fanns det inte... :x
Användarens profilbild
Av tweed
Vad tror ni om färgning? Kan man prova på en liten bit och se hur det blir?
Jag har f ö klippt isär mitt tyg på längden idag. klantig som jag är så tänkte jag att jag skulle snåla och skarva på mitten. Det gick inte så bra, tänkte inte på mönsterpassningen. Jag får dela på resten också och skarva ändå. :ooops:
Användarens profilbild
Av aspen
beckah har en svart sån, fråga henne hur den är att bära i ;-)

jag tycker det känns som att det är lite "fabriksgrejer" i tyget, innan tvätt, för man blev typ kletig i händerna när man syr (bara lite)
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag testat det som sjal. Inte så glatt att knyta, men den var riktigt skön att ha på när den väl var där. Jag sydde bara ihop de två bitar jag klippte till igår utan att fålla eller mönterpassa för jag ville känna hur den var att bära i innan jag ger mig på resten av tyget.

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Maddemoa
kvarnvik skrev:Nu har jag testat det som sjal. Inte så glatt att knyta, men den var riktigt skön att ha på när den väl var där. Jag sydde bara ihop de två bitar jag klippte till igår utan att fålla eller mönterpassa för jag ville känna hur den var att bära i innan jag ger mig på resten av tyget.

Bild
Bild
Den blev ju bara sååå snygg.
Funderar på att göra en mt somkan matcha min onbag.
Användarens profilbild
Av Pilotta
Den blev ju jättefin och ni klär bra i den :D
Kul med medaljongmönster och rosa färg.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har haft sjal i det tyget. Funkar väldigt bra. Lättknuten och smidig. Sjalen har blvit till gardnin och tyget har utgått från jysk så hittar ni det så köp. Jag vill gärna ha en rulle av det svart. Både med medaljoner och utan så hittar ni det köp åt mig.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?