Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LisaMarie
Jo, jag har kunnat virka som barn, men sedan har jag tappat bort kunskapen någonstans längs vägen. Nu när höstens symöten startat upp så kände jag att det var dags att träna upp virkkunskaperna igen, så i fredags var jag och köpte virkgarn och med min mammas hjälp har jag satt igång.

Jag har tänkt att göra en filt att ha till barnen, liten nog för att passa i vagnen nu till en början i alla fall, och sedan kanske den virkas större. Mönster till filten hittade jag i Hemmets Journal nummer 29, (finns på nätet också, http://www.hemmetsjournal.se/handarbete ... rfin-plad/) fast jag bytte ut de tråkiga pastellfärgerna till vitt och kornblått.

Bild från Hemmets Journal:

Bild

Ca 100 rutor tror jag det blir, så här virkas rutor! Så här långt har jag kommit nu.

Bild

Är ju nästan färdig! :lol: :lol: :roll:

Jag som för övrigt tycker att min scrapbooking kostar mycket tappade hakan när jag skulle betala garnet… 528:- för garn till en filt på ca 60×75 cm! :shock:
Senast redigerad av LisaMarie den mån aug 18, 2008 12:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Jättefina!
Vill se bild på hela när du är färdig.

Ja, garn är inte billigt. Brukar köpa på mig när jag hittar på rea och så.
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Tack! Ska försöka lägga ut en bild på filten när den är klar, men räkna inte med att det kommer att hända på ett tag! :roll: Är uppe på 4 rutor än så länge, det tar sin lilla tid men nu behöver jag inte längre titta på mönstret stup i ett och hastigheten på virkningen börjar öka ju säkrare jag blir, så snart kanske rutorna rinner på lite fortare.

Annars blir väl filten klar tills den yngsta tar studenten kanske?

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?