Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sanna73
Snygg, härligt tyg :love:
Användarens profilbild
Av tweed
Meh, vilka snygga selar du gör. Är det svårt? "Patapumen" var ju också jättefin. Sneglade på den där duken när jag var på ikea sist, fanns en lila också som kändes lite mjukare. Blir väldigt sugen på att prova själv. Vad använder du till vadderig?
Användarens profilbild
Av Pilotta
kvarnvik skrev:Meh, vilka snygga selar du gör. Är det svårt? "Patapumen" var ju också jättefin. Sneglade på den där duken när jag var på ikea sist, fanns en lila också som kändes lite mjukare. Blir väldigt sugen på att prova själv. Vad använder du till vadderig?
Tack :D
Det är inte så svårt men ganska tidsödande då jag inte är nåt syproffs direkt utan ofta måste sprätta jättemycket för att jag tänker fel.
Vadderingen i axelbanden är 2cm skumgummi och i midjebandet liggunderlag (det glömde jag visst att skriva på bloggen).
Klart att du oxå ska göra en (eller flera :wink: )
Av Ponyo
Nu kommer jag inte in på bloggen, men visst här jag provat en av dina selar?

Den bästa jag provat :D

Uppdatering: Nu när jag sitter vid datorn (istället för telefonen) så ser jag ju att det är den sele jag provade. Den är såååå fin och bra!
(Och du var fasligt trevlig dessutom)
Senast redigerad av Ponyo den lör aug 16, 2008 12:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Sedum
Vad fin! :-)

Jag är nyfiken på huvudstödet, hur det funkar. Sydde en Beco-inspirerad sele utan huvudstöd, men när han somnar ibland, så skulle jag behövt ha ett. Men jag vill ju inte ha det "i vägen" jämt. Har du något bra tips eller idé?
Användarens profilbild
Av binaem
vad fin den är!
Användarens profilbild
Av eedar
jättefina selar du har gjort!!!!! :heart:
Av Jinxan
fin!!
Användarens profilbild
Av Pilotta
Tack ska ni ha :D
Kul att du kom ihåg min sele (och mig) Bubbi.
Tyckte du var trevlig oxå :wink: ,synd att träffen blev lite kort och regnig, hade varit kul att prata lite mer med de som var där.
KajsaW skrev:Vad fin! :-)

Jag är nyfiken på huvudstödet, hur det funkar. Sydde en Beco-inspirerad sele utan huvudstöd, men när han somnar ibland, så skulle jag behövt ha ett. Men jag vill ju inte ha det "i vägen" jämt. Har du något bra tips eller idé?
Huvudstödet är precis så enkelt som det ser ut, har ingen ficka eller nåt att stoppa ner det i när det inte används.
De långa banden knyter jag runt axelbanden när stödet används, annars stoppar jag dem bara innanför midjebältet så att de inte hänger och dinglar. Jag upplever inte att huvudstödet är i vägen, man skulle ju kunna vika stödet inåt istället eller knyta banden runt sidospännbandet.
Längden på banden är precis så att de inte släpar i marken när endast midjebältet är knäppt och allt hänger.
Hoppas att jag gjorde mig förstådd :)
Användarens profilbild
Av Droppen
Snygg! :tumsup:
Av Ponyo
Vi får ha en träff till snart tycker jag! Alla verkade så trevliga. :D

Angående huvudstöd som är i vägen.
Jag har gjort så på min att jag sydde fast det, och satte resårband i kanterna, så man kan ha det upprullat när man inte använder det. Superpraktiskt!
Annars har butterflyn ett smart sätt. De har satt en liten ficka/hållare på midjebältet som huvudstödet ligger i när det inte används (avtagbart huvudstöd)
Användarens profilbild
Av Sedum
Pilotta skrev:Tack ska ni ha :D
Kul att du kom ihåg min sele (och mig) Bubbi.
Tyckte du var trevlig oxå :wink: ,synd att träffen blev lite kort och regnig, hade varit kul att prata lite mer med de som var där.
KajsaW skrev:Vad fin! :-)

Huvudstödet är precis så enkelt som det ser ut, har ingen ficka eller nåt att stoppa ner det i när det inte används.
De långa banden knyter jag runt axelbanden när stödet används, annars stoppar jag dem bara innanför midjebältet så att de inte hänger och dinglar. Jag upplever inte att huvudstödet är i vägen, man skulle ju kunna vika stödet inåt istället eller knyta banden runt sidospännbandet.
Längden på banden är precis så att de inte släpar i marken när endast midjebältet är knäppt och allt hänger.
Hoppas att jag gjorde mig förstådd :)
Tack för tipset! Får fundera hur jag ska göra. Vill ju inte förstöra min fina sele med att jag klantar mig med huvan... 8)
Användarens profilbild
Av Fryle
Jättefin! Snyggt när paneltyget går ner på midjebältet.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?