Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Alina75
Jag har köpt några par jeans till mina barn (2 och 4). Nu tänkte jag sy på lite applikationer och göra dem coolare och roligare! Men vad ska jag använda för tyg? Någon särskilt jag ska tänka på?

Och kan det funka att klippa upp ett hål (t ex format som en stjärna eller ett hjärta) och sätta tyget på baksidan? Eller är det dumt... Tacksam för alla tips. :)

Här kommer en liiiten bild. Färgen stämmer inte, den är ljusblå och inte nästan vit som det ser ut...

Bild
Senast redigerad av Alina75 den sön aug 17, 2008 21:21, redigerad totalt 2 gång.
Av vickan1976
Tänk på att det är svårt att sy applikationer på benet på byxorna eftersom det inte går att sy runt applikationen med symaskinen där. Lättast är nog att göra något på rumpan eller fram.
Visst kan du klippa upp ett hål, om du vågar.
Visa gärna resultat.
Du kan ju sy fast knappar, pärlor, paljetter, slå i öljetter mm som dekoration.
Användarens profilbild
Av Hello
Om man syr längst ner på byxbenen kan det också funka.

Det går jättebra att klippa upp hål, men tänk då på att sy fast tyget på baksidan först, i rätt form, och sen klippa försiktigt med en vass och spetsig sax. Det är enklast för att få det slätt och snyggt.
Av Alina75
Tack för jättebra tips!! Ser fram emot ikväll när jag ska ta fram symaskinen :D
Av Alina75
Nu är första paret klart (trots att symaskinen bråkade) :hopmad:
Jag är ganska nöjd! det blev en ljusblå stjärna på låret på dotterns jeans (mörkblå, lite baggy), högt upp. De blev mycket roligare! Jag tog med avsikt en unisex-färg eftersom jag vill att lillebror ska kunna ärva. Kul projekt! Fortsätter nog med något annat par snart. :D Bild kommer då kameran återvänder från Lappland där maken fiskar just nu...
Av FiaLisa
Alina75 skrev:Bild kommer då kameran återvänder från Lappland där maken fiskar just nu...

*väntar med spänning*
Användarens profilbild
Av Annika80
åh vad kul, nyfiken på bilder.
Jag lagade dottern favvo jeans som det hade gått hål på.
Klippte ut en blomma i ett jeanstyg och sicksackade på.
Men det var bökigt då hålet givetvis var på knät.
Men det blev bra.
Av Alina75
vickan1976 skrev: Du kan ju sy fast knappar, pärlor, paljetter, slå i öljetter mm som dekoration.
Öljetter, det lät snyggt. Kräver lite shopping först i så fall. Man behöver en särskild grej att slå i dem med va?

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?