Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fina
Jag blev så sugen på att sy en ringsjal av ett underbart påslakan jag har hemma. Nu till funderingarna, tror ni att lakan över huvud taget funkar till det? Jag tycker att det är lite tunt, och lite för styvt. Fast om jag gör det i två lager blir det i alla fall inte för tunt, men fortfarande styvt, fast sinon tycker jag är styv och den funkar ju.
Fast jag har sett att tyramyra har gjort ringsjalar av lakan.
Nån som vet något?
Användarens profilbild
Av jag71
Tänkte skriva att tyramyra har gjort så det borde väl inte vara några problem men det visste du ju redan. :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Hello
Min billigaste sjal består av ringar från minimundus (men de är ganska klumpiga, tycker jag) och IKEA:s billigaste underlakan, delat på längden (25:-). Den har funkat jättebra!
Användarens profilbild
Av eedar
Jag köpte en hemmagjord ringsjal av lakan en gång, och den var inte bra att bära i, fick ont i ryggen...
Användarens profilbild
Av Fina
Appropå det så använde jag ett vanligt lakan som nödsjal när jag var hos mamma i våras, vek det bara dubbelt på längden så att det inte skulle vara så brett, och det gick hur bra som helst. Så kanske att det blir skönare om man knyter?

Eedar: var det ringarna som var problemet eller själva tyget?
Användarens profilbild
Av SoFaD
Jag har sytt av vanligt lakan, och det har funkat super! Sen kan man ju inte bära i en evighet med den, men det är ju inte meningen heller med en sån, då är det ju bättre med långsjal.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?