Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Så! Nu är äntligen waldorfdockan som jag har sytt till min lillkille klar. Eftersom dockans "pappa" är rödhårig fick dockan bli det också. Den första kommentar som min sambo fällde var "Oj vad lik Johnny Rotten han är", så dockans namn blev bara givet... Såhär ser han ut i alla fall (han är lite svårfotograferad, så bilderna blev lite mörka).

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av millla
Men åååhhhhhh vad fina dom där dockorna är!!! :love:
Hur gör man??!!!
Användarens profilbild
Av lotti
Supersöt!! :heart:
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Jättefin!
Användarens profilbild
Av Fryle
Oj vad fin han är och vilka mysiga kläder han har!

(och snygg filt han sitter på, vi har en beige och en grön)
Av Jinxan
millla skrev:Men åååhhhhhh vad fina dom där dockorna är!!! :love:
Hur gör man??!!!
:iagree:
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
Hur snygg som helst! Du är ju helduktig. En liten jacka med nitar och ett par skotskrutiga byxor saknas dock 8)
Användarens profilbild
Av eedar
vilken söt!! snygg hårfärg! Och jättemysiga kläder! :D
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Tack allihopa! Själva kroppen var busenkel att göra, men håret… Det tog tid det! Men bra pyssel att ha framför tvn.
Gladalaxen skrev:Hur snygg som helst! Du är ju helduktig. En liten jacka med nitar och ett par skotskrutiga byxor saknas dock 8)
Ja, det här är en lite softare Johnny… Vi får se om han punkar till sig lite framöver ;-).
Användarens profilbild
Av Hannah83
Åh vad fin! Men hur gjorde du håret? :shock:
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Ja, håret, det var tidsödande kan jag ju berätta... Har fortfarande en valk på pekfingret efter att ha hållit i synålen. Fördelen med att göra håret på det här sättet är att det sitter fast bättre och att håret går att kamma.
Hur skall jag förklara hur man gör... :? Man gör ett stygn, därefter en öggla (ett stygn som inte dras åt) och så ett stygn till. Och så fortsätter man så runt runt tills man kommit ända upp på knoppen. Ögglorna klipps upp och så fixar man frisyren. Förstod du? Kanske någon annan kan förklara bättre, skulle behövts en bild!
Användarens profilbild
Av Hannah83
Hmm, ok, så ett vanligt hederligt stygn alltså, sen ett som man inte drar åt? Men släpper det inte när man klipper upp det? :? Tycker det håret är finast, också kan man ju reglera längden har jag fått för mig. :) Svårt när man inte riktigt hänger med. Får väl prova mig fram. :D

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?