Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Jag har ju en IMSE-byxa med vikblöjor och nu funderar jag på att sy några inlägg till den för att se om det fungerar bättre. Vad ska jag använda för material och hur ska storleken vara?? Jag har MASSOR med tyg liggande och NÅGOT borde väl funka??

Om det är någon som sitter på ett mönster eller kan tänka sig att rita av ett inlägg och skicka på posten så uppskattas det. Annars tänkte jag rita av en vanlig pappersblöja och se om jag kan få till det med storleken.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Imse
Handdukar,flannelslakan, och vikblöjor går bra at klippa innläggen av. Handdukar tycker jag är bätst, så om du någon gamla handdukar så är det toppen! Du behöver inget mønster. Klippa til efter Imseblöjan i den längden du vill ha , kanske runda hörnen. Två-tre läger handdukar bliver tjokka innläggen. Sy i olika tjockleker, om natten måste man ha lite tjockare tycker ja. Vi anvånder bare en vikblöja vikt i två, sen i två ochså i tre. Det bliver tjock, men dom ligger ju still på natten. Et annat tips är fleece. Jag har använd fleecetäppen köpt på rea, klippa bara till, ingen symaskin beövs, dom här innläggen er fina at ha innst emot barnets rumpa, åller dom torra.
Användarens profilbild
Av Kaja
Tack. Jag beställde två varianter på imses blöja från minimundus. En i flanell och en i frotté. Då kan jag testa materialet och får mönster dessutom.

Tack för alla länkar. Det var jättebra med tips om material. Hittade säkert 2-3 meter med vit och lika mycket med gul flanell hemma. + gamla t-shirt och tråkiga handdukar... Kan sy tygblöjor i parti och minut!

//Kaja
Av luxia
Kaja skrev:Tack. Jag beställde två varianter på imses blöja från minimundus. En i flanell och en i frotté. Då kan jag testa materialet och får mönster dessutom.

Tack för alla länkar. Det var jättebra med tips om material. Hittade säkert 2-3 meter med vit och lika mycket med gul flanell hemma. + gamla t-shirt och tråkiga handdukar... Kan sy tygblöjor i parti och minut!
Jag har också funderat på att sy "hemma-blöjor" att ha utan ytterbyxa, men jag kommer inte loss och har inte tid och så. Kanske har jag funderat klart och tar tag i saken.

Visa gärna hur det blir om du syr!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?