Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millla
Hoho!!!
Någon som sytt ringsjal? Kan man köpa halva den längden som beräknas gå åt och skarva tyget? Eller blir det oskönt med en söm mitt på?
Användarens profilbild
Av knutis
Hoppas du inte åkt än... :wink:

Jag har sytt och både skarvat och inte. Jag upplever inte att skarven är ivägen det är nog mest en fråga om vad man gillar rent utseendemässigt. Sen beror det kanske också på hur tjockt tyget är om skarven blir obekväm... det går ju att placera skarven lite var man vill...

Bredd mellan 50-70 cm, det är ju också en smaksak. OM jag minns rätt hade jag 60-70 i bredd sist jag sydde... :roll: fast jag kanske minns fel....

Ringon är drygt 60 com i bredd och en bit över 2 m tror jag i längd.
Användarens profilbild
Av millla
knutis skrev:Hoppas du inte åkt än... :wink:

Jag har sytt och både skarvat och inte. Jag upplever inte att skarven är ivägen det är nog mest en fråga om vad man gillar rent utseendemässigt. Sen beror det kanske också på hur tjockt tyget är om skarven blir obekväm... det går ju att placera skarven lite var man vill...

Bredd mellan 50-70 cm, det är ju också en smaksak. OM jag minns rätt hade jag 60-70 i bredd sist jag sydde... :roll: fast jag kanske minns fel....

Tack för hjälpen. Hittade inget tyg som passade idag. Får göra ett nytt försök senare. Vet inte riktigt vilken tjocklek på tyget som kan bli lagom...?
Användarens profilbild
Av millla
knutis skrev:Hoppas du inte åkt än... :wink:

Tack för hjälpen. Hittade inget tyg som passade idag. Får göra ett nytt försök senare. Vet inte riktigt vilken tjocklek på tyget som kan bli lagom...?

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?