Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tjaba!

Jag ser att det är flera som blev bitna av göra-egna-smycken-djavulen ;)
Undrar om det finns intresse att sambeställa "lite" supplies från http://www.firemountaingems.com/ och dela på rabatt (om man köper en viss antal artiklar), samt tullen & frakt...

VARNING: sidan är beroendeframkallande!!! :twisted: :roll: 8)
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Aj aj aj.... jag skulle inte kollat på den sidan! :roll:

Har du beställt ifrån dem tidigare? Vad kostar frakt och tull och sådant?

Är hemskt sugen på att beställa!
Användarens profilbild
Av Foxan
Nej men eller hur? :evil: Hemsk hemsida den här! Så trist och oinspirerande och alldeles ... underbar... liksom... ;)

Nej, har aldrig bestält därifrån, men är jättesugen. Tullen blir c:a 25%, tror jag + c:a 25 USD i frakt (FedEx, tar en vecka). MEN: om man beställer 15-50-200 artiklar, då får man sjuk rabatt på upp till 50% på ALLT. Jag kollat runt priserna för tex. halvädelstenar och rocaillies (tex stl 15 som är svåra att få tag i) - priset utan tullavgift är lägre än i Europa, särskilt med tanken på dollarn just nu. Och utbudet är ju helt enormt...

Suck... ;)
Senast redigerad av Foxan den fre sep 19, 2008 22:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Det värsta är att jag är nybörjare så jag vet inte riktigt vad jag vill ha eller behöver.. då blir det nästan svårare när det finns så hemskt mycket att välja på! :shock: Jag vet inte riktigt var jag ska börja och vad jag ska leta efter! :lol:
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag beställer därifrån. Sambeställer med en pärlkompis, de har ju enormt utbud :lol: och servicen fungerar bra.

Mitt tips är att beställa katalogen som levereras gratis. även till Sverige, där kan man lättare sitta och bläddra när man inte riktigt vet vad man är ute efter. Men allt finns inte i katalogen så vet man vad man vill ha då är det bättre att titta på nätet :wink:
Användarens profilbild
Av sagogrynet
AnKa skrev:Jag beställer därifrån. Sambeställer med en pärlkompis, de har ju enormt utbud :lol: och servicen fungerar bra.

Mitt tips är att beställa katalogen som levereras gratis. även till Sverige, där kan man lättare sitta och bläddra när man inte riktigt vet vad man är ute efter. Men allt finns inte i katalogen så vet man vad man vill ha då är det bättre att titta på nätet :wink:
Nu har jag beställt katalogen! Tack för tipset! :D
Användarens profilbild
Av Foxan
AnKa skrev:Jag beställer därifrån. Sambeställer med en pärlkompis, de har ju enormt utbud :lol: och servicen fungerar bra.

Japp, katallogen är beställt för drygt en vecka sen...
Kommer ni beställa nåt därifrån i överskådlig framtid? Får man vara med?
Användarens profilbild
Av AnKa
Foxy skrev:

Vi beställde i början på juli senast men jag har redan en hel drös med saker jag vill beställa :D Vet inte hur det är med min pärlkompis, men hon vill alltid ha nya pärlor :lol: Vill du ha mycket?
Användarens profilbild
Av Foxan
AnKa skrev:
Foxy skrev:

Vi beställde i början på juli senast men jag har redan en hel drös med saker jag vill beställa :D Vet inte hur det är med min pärlkompis, men hon vill alltid ha nya pärlor :lol: Vill du ha mycket?
Tja, så där 20 olika saker (minst sagt...) :roll:
Användarens profilbild
Av AnKa
Foxy skrev:
AnKa skrev:
Foxy skrev:

Tja, så där 20 olika saker (minst sagt...) :roll:
Att komma upp i 50 saker är inte svårt om man är två :D men är vi fler kan vi ju kanske komma upp i 200 och då blir det ju ändå billigare men sen tillkommer ju porto i sverige också förståss.
Användarens profilbild
Av Foxan
AnKa skrev: Att komma upp i 50 saker är inte svårt om man är två :D men är vi fler kan vi ju kanske komma upp i 200 och då blir det ju ändå billigare men sen tillkommer ju porto i sverige också förståss.
Just precis!
Och sen om jag tänker efter - man kan ju be några av mina bekanta i USA att beställa åt oss och sen skicka hit sakerna som en gava. Då slipper man tullen, och betalar bara portot i US samt till Sverige :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?