Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cecilia
Någon gång i tiden så har jag sett ett mönster på en Mamaponcho, eller liknande kopia.

Jag kan inte hitta det nu däremot. :hmm:

Jag funderar på om jag skulle klara att virka eller sticka någon form av bärponcho. Är det någon som har ett mönster eller idé på hur man kan göra? :?:
Användarens profilbild
Av Jolin
tass
Användarens profilbild
Av solängel
Nåt som jag funderat på att göra, fast jag vet ju inte om det funkar, är att rita upp ett mönster på hur jag vill ha det. I full skala, för enkelhetens skull. Sedan tänkte jag mig bara börja sticka, och göra minskningar/ökningar vartefter för att få det att passa till mönstret.

Det innebär ju en del extrajobb, eftersom man måste kolla med mönstret hela tiden, och kanske skriva upp eftersom också vad man gör, om inte annat för att det blir enklare med andra delen då.

Det här har jag funderat på att göra för att få en kofta för att få den som jag vill ha den (jag har eg ett mönster, men garnet jag vill använda är grövre...).

Det kan ju funka :wink:
Användarens profilbild
Av Cecilia
Fryle skrev:Kanske något sånthär? http://www.littleturtleknits.com/store/ ... 0a943bef2d

Eller något från denna sidan? http://www.mamaponcho.de/de/
Åh, tack! :D
:tumsup:
Ja, det är nog den jag har sett förut, den kändes lite bekant! :D

Tror ni att den är svår att göra? :hmm:

Jag är inte nybörjare direkt, men stickar ändå sällan. :roll:
Användarens profilbild
Av zero.sara
tass
Av Ponyo
solängel skrev:Nåt som jag funderat på att göra, fast jag vet ju inte om det funkar, är att rita upp ett mönster på hur jag vill ha det. I full skala, för enkelhetens skull. Sedan tänkte jag mig bara börja sticka, och göra minskningar/ökningar vartefter för att få det att passa till mönstret.

Det innebär ju en del extrajobb, eftersom man måste kolla med mönstret hela tiden, och kanske skriva upp eftersom också vad man gör, om inte annat för att det blir enklare med andra delen då.

Det här har jag funderat på att göra för att få en kofta för att få den som jag vill ha den (jag har eg ett mönster, men garnet jag vill använda är grövre...).

Jag stickade en tröja åt maken genom att sticka efter en befintlig tröja. Det gick jättebra! :D
Användarens profilbild
Av Fryle
solängel skrev:Nåt som jag funderat på att göra, fast jag vet ju inte om det funkar, är att rita upp ett mönster på hur jag vill ha det. I full skala, för enkelhetens skull. Sedan tänkte jag mig bara börja sticka, och göra minskningar/ökningar vartefter för att få det att passa till mönstret.

Jag hade nog gjort ett stickfasthetsprov med de garn och stickor jag vill använda och sedan överfört det till befintligt mönster.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?