Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av noranora
Nu har jag *äntligen* blivit klar med min mei tai. Eftersom jag aldrig sett en live - än mindre provat en - blev det en del gissande och klurande för att få det rätt. Och eftersom jag syr hellre än bra har den sina skavanker :lol: Det tog mig titton evigheter att komma på hur jag skulle lägga axelbanden för att de skulle hamna i rätt vinkel och det blev ÄNDÅ inte helt bra :? Jag fattar inte alls hur jag ska tänka för att det ska bli rätt. Anyway, nu är den klar. Vad behöver jag förbättra till nästa gång jag syr en mei tai? Ge mig tips! :D
Jag kommer att göra den bredare i "basen", den här påbörjade jag när N var litenliten men blev inte klar förrän nu så den var egentligen tänkt till en pyttebäbis. (Och så ska jag prova att knyta under rumpan nästa gång.)
Den är hur som helst väldigt skön.
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av zero.sara
Tycker den ser jättefin ut :)
Användarens profilbild
Av HH
tycker den verkar toppen!!!
när jag gjorde min MT tyckte jag precis som du att den inte riktigt satt perfekt (som man vill ha den), men ju mer jag har använt den så blir den bättre och bättre. Kanske det är att man lär sig var man ska dra och spänna för att den ska sitta som man vill, plus att nu när min tjej blivit större så tycker jag att den "sitter" bättre. Jag skulle tipsa om att du anväder och testar den ett tag och sen så känner du nog var och om det behövs göras ändringar.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Om jag var du skulle jag vinkla axelbanden lite mer, och så dessutom vika dem. Kolla under Knyttet&K´s beskrivning hur man viker (fast jag gör tvärtom). Då blir de mindre "bysliga" på sittdelen, men fortfarande breda över ryggen!

Och bästa knytningen tycker jag är korsa under rumpan, och sen bak igen och knyt bakom ryggen :wink:

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Pilotta
Tycker att den ser jättefin ut!
Har inga råd, men jag har precis samma problem med att sy axelbanden som du har :? . Jag har kommit fram till att det enklaste för mig är att sy dit dem sist :lol:
Användarens profilbild
Av noranora
Tack för kommentarer och tankar!

Såhär blev den med annan knytning (sorry dålig bild):
Bild
Användarens profilbild
Av camsch
Nu framgår det inte hur midjebandet är, men nu när min tjej är lite större märker jag hur stor skillnad ett vadderat midjeband gör.

Men din MT är jättefin måste jag säga! :D

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?