Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jennychangala
Ville lägga in bilder på vackra zambiska tyger men det gick inget bra. Ska försöka få dit dem på min blogg istället, så kolla här:

www.nursealwaysthereforyou.blogspot.com

Tittade nämligen igenom alla fina bilder vi har från Zambia och insåg att jag har alla dessa vackra tyger, har bara använt en bråkdel till diverse syprojekt och en som vi bär A i. Genast blev en lång en till en ny perfekt, tunnare än Hoppen, långjal! :D
Användarens profilbild
Av jennychangala
:wink:
Kom på att de kunde användas till dukar på bröllopet så en hel del blir alltså dukar på lördag! Men några är över. Kan hända att de kan få flytta :D
Användarens profilbild
Av glis
Kanonfina! Du aknske kan finansiera resor dit med föräljning på SB? :wink:
Användarens profilbild
Av jennychangala
glis: Bra idé! :D Vi ska åka i februari nästa år. Får väl börja importera...hihi. De är dessutom väldigt härliga att bära i! :wink:
Användarens profilbild
Av glis
Jag kan alvarligt talat tänka mig att beställa en ... kitange...? Vore jättkul att prova och tygerna är ju så vackra att det inte gör något om jag inte trivs med bärmetoden. Har du någon blå du vill sälja eller om du hittar en i februari?
Användarens profilbild
Av jennychangala
Har massa blå! Råkade ha en riktig grön/blå/turkos period när jag var där sist och upptäckte när jag kom hem att alla typ gick i samma nyans... :? Det är dock väldigt vackert med blått. Så du kan säkerligen få köpa en blå en. Ska fira bröllop nästa helg och vara borta ett tag men när jag kommer hem igen, ung 10 augusti, så kan jag ta bilder på några olika och så kan du få välja! De är dock i det kortaste laget.... Har några längre så kan börja med att kolla färg på dem. :D Kul att du är intresserad! Jag älskar mönstrena och färgerna själv.
Användarens profilbild
Av glis
Lycka till med bröllopet, jag såg att du har en fin sjal i alla fall...
När du är klar så kontakta mig eller skriv någonstans så man hittar. Spännande värre.
Av anna m
Mmmm jag har ett vackert zambiskt tyg som jag fick i gåva av en kvinna som jag träffade via ett projekt som jag jobbade i. Turkos och mörk ockra.... måste hitta det :hmm:
Användarens profilbild
Av jennychangala
Visst är det en sån som alla afrikanska kvinnor bär med! Om ni skrollar ner på min blogg ser ni min man bära sitt syskonbarn i en chitenge på ryggen. :)

Jag bär i den på ryggen, på magen men mest på höften. Lite som jag tror de flesta använder en ringsjal (har ingen sådan än men borde nog skaffa :wink: ). Min man bär på i den på ryggen (han har ju tränat länge innan!). Jag har också, via Miriels instruktioner här, lyckats använda den "Japanskt". Funkar jättebra. Den jag använder mest är förövrigt den som är på min avatar :wink:

De zambiska kvinnorna använder mycket korta chitenges, knappt två meter. De är proffs på att knyta :D . Jag behöver ca. 2,30 m för att få till en ok knut. Tänker köpa längre när jag åker nästa gång, förra gången blev det många 2 meters då jag inte alls köpte dem för att bära barn i. Men några långa har jag. Min svärmor kommer faktiskt imorgon (för att vara här över bröllopet) och det ska bli kul och se om hon har några mer med sig till oss. :)

Återkommer med fler bilder och så efter bröllopet. Kanske får starta en säljtråd istället. :wink:
Användarens profilbild
Av jennychangala
postade dubbelt :?
Användarens profilbild
Av shalita
lägg bara ut en säljes-annons o pm:a mig om du behöver bli av med något! :D jag älskar såna här tyger, ångrar att jag inte köpte fler när jag var i kenya o tanzania.
Användarens profilbild
Av Fryle
O så fina tyger! Hör av dig när du har startat en säljtråd!
Användarens profilbild
Av jennychangala
Nu har jag lagt ut en säljesannons :wink:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?