Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av eedar
Är det någon som har sytt en dockringsjal? Hur gjorde ni? Använde ni kardborreband? (mot stryprisken)
Tacksam för tips!!! :D

så här blev den! Sydde med tryck knappar.
Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av eedar den lör aug 02, 2008 14:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av eedar
vill gärna se bilder oxå :wink: :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag gjorde sydda veck, och så fäste jag ringarna med tre små tryckknappar (sånna man syr fast) Sen har jag även sytt in resår i fållen på en del av fållarna närmast ringarna så sjalen fått lite påsform av sig själv.

Har tyvärr inga bilder då de sjalar jag sytt blivit urvuxna och sålda... :roll:
Användarens profilbild
Av eedar
CrazyMagpie skrev:Jag gjorde sydda veck, och så fäste jag ringarna med tre små tryckknappar (sånna man syr fast) Sen har jag även sytt in resår i fållen på en del av fållarna närmast ringarna så sjalen fått lite påsform av sig själv.

Va smart med tryckknappar! det ska jag göra! Räckte det med tre små alltså?
det där med resåren förstår jag inte riktigt, hur då?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
eedar skrev:
CrazyMagpie skrev:Jag gjorde sydda veck, och så fäste jag ringarna med tre små tryckknappar (sånna man syr fast) Sen har jag även sytt in resår i fållen på en del av fållarna närmast ringarna så sjalen fått lite påsform av sig själv.

Va smart med tryckknappar! det ska jag göra! Räckte det med tre små alltså?
det där med resåren förstår jag inte riktigt, hur då?
Naj, så jättesmå var de kanske inte, använde nog de större och medelstora på en sån där liten karta med knappar... :oops: men ja de räckte, iaf hos oss, men så höll ju K aldrig på att justera ringsjalen med docka i, utan det var ju jag som fixade så att den passade innan hon tog på den, hur det håller för ett barn som själv vill dra i sjalen vet jag inte.

Jag sydde fast en bit sån smal resår samtidigt som jag sydde zz längs den ofållade kanten (nålade fast resåren i ändarna och sträckten sedan i resåren när jag sydde så att den låg slätt mot tyget). Sedan vek jag fållen precis som vanligt och sydde med raksöm (sträckte åter igen resåren under tiden så att sömmen på fållen var slät och rak medans jag sydde men sen drog ihop sig när jag slutade dra i den)

Blev det begripligt? :hmm:
Användarens profilbild
Av eedar
Jag tror jag förstår! Nu väntar jag bara på ringarna så ska vi se vad jag kan knåpa ihop!
Tack för tipsen! :D
Användarens profilbild
Av eedar
så i stället för att sy fast tyget runt ringarna så fäster man det med kardborreband eller tryckknappar? Har jag förstått det rätt då?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
eedar skrev:så i stället för att sy fast tyget runt ringarna så fäster man det med kardborreband eller tryckknappar? Har jag förstått det rätt då?
Japp! Precis! :-D Knapparna/kardborren ersätter den söm man annars skulle ha sytt!
Användarens profilbild
Av eedar
sötis tjej va?! :D

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?