Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jordbarn
florin skrev:Men ta bara mönster på en klänning/tunika. Rita om framsidan och gör två lika framstycken.
Men om jag använder en tunika sydd i trikå som "modell" och sedan ska sy en ny i vanligt bomullstyg, vad bör jag ändra? Måste jag inte göra den vidare i ärmarna?
Användarens profilbild
Av florin
jordbarn skrev:
florin skrev:Men ta bara mönster på en klänning/tunika. Rita om framsidan och gör två lika framstycken.
Men om jag använder en tunika sydd i trikå som "modell" och sedan ska sy en ny i vanligt bomullstyg, vad bör jag ändra? Måste jag inte göra den vidare i ärmarna?
Just den omvandligen har jag tyvärr ingen erfarenhet av... Har du ingen klänning hemma i vanlig bomull som du kan utgå från då? Med måtten alltså...
Användarens profilbild
Av jordbarn
florin skrev:
jordbarn skrev:
Just den omvandligen har jag tyvärr ingen erfarenhet av... Har du ingen klänning hemma i vanlig bomull som du kan utgå från då? Med måtten alltså...
Eftersom jag inte har några små flickor här har jag tyvärr heller inga små klänningar. :lol: Nåja, jag får kika i affärn nu i veckan.
Tack för hjälpen! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag har gjort en omlotttröja till A.
Ritade bara av en bred tröja hon hade och gjorde två likadana framstycken. Den blev lite i minsta laget då tyget jag sydde i inte är töjbart.
Sen var det ju bara att klura ut vart knytbanden skulle sitta.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?