Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jo när grabbarna behöver påfyllning i kalsonggarderoben så blir det till att ta till vara på stuvbitarna. SÅ här blev resultatet:

Bild

Bild

Och ibland behöver man även ta itu med lite "måste" projekt som kläderna till väninnans äldsta son, eftersom hon kändes sig osäker på storlek så har jag gjort dem i två olika storlekar (det ena får äldsta sonen här oavsett vilket hon väljer) och så är det ett par kalsonger som skall få flytta i ett byte:

Bild

Och till sist en mamma - barn kreation som säkert kommer hamna i min egen och minstingens garderob i slutändan:

Bild

Har 7 plagg till tillklippta så det kommer mera i sinom tid...
Senast redigerad av Marine78 den ons jul 16, 2008 20:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av SoFaD
Åh så fina grejer! e de lätt att sy kalsonger? *nyfiken*
Av Flodisen
Gillade det understa väldigt mycket. Snygga kalsonger.
Marine78 skrev:Och till sist en mamma - barn kreation som säkert kommer hamna i min egen och minstingens garderob i slutändan:

Bild
:heart: :love:

Du kanske behöver lite virkad spets så kan jag byta till mig det där? :roll:

/MuuM
Av eamane
Fina grejer du sytt :D
Användarens profilbild
Av tlillan
Fina kläder.
Användarens profilbild
Av binaem
Superfina saker.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Oj vad du syr och fint också!
Användarens profilbild
Av glis
Du är ju som jag sagt tidigare min trikåguru, och jag är så tacksam att du visar bilder. Nu fick jag äntligen ändan ur vagnen och satte igång att sy mina köksgardiner, när de är klara skall jag sy BARNKLÄDER!
Användarens profilbild
Av Fryle
Jättefint alltihop! Var har du hittat det understa tyget?
Av Marine78
SoFaD: Jag tycker inte att det är svårt i alla fall. Fast det tog en stund att klura ut hur man skulle göra när man satt med beskrivningen framför sig allra första gången. Nu går det på "rutin". Finns mönster på kalsong stl 1-4 år (samma modell som denna tror jag) i Allt om Handarbete nr 6/2008. Det jag använder mig utav är också från AOH men från 2006 eller något sådant - har fått det skickat till mig och det står tyvärr inte nummer och jag har glömt skriva upp det ordentligt (de är i stl 3-8 år).

Fryle: Det understa tyget har jag bytt till mig från McMorrigan under våren. Vet tyvärr inte vartifrån det kommer dessförinnan och jag hade bara ca 1,5 meter själv och nu är det sluuut!

Glis: hoppas den tråkiga gardinsömnaden går fort så du får gå på det betydligt roligare "arbetet" att sy barnkläder. Jag personligen avskyr att sy gardiner - så boring ;-)

Tack alla för era fina kommentarer. Alltid skoj att visa upp här och ge andra lite inspiration till egna projekt.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?