Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av binaem
Ponyo skrev:
brisea skrev:Jag har stickat lite med mina nya stickor nu, hiya hiya sharps. De är verkligen vassa, om man stickar hårt och skjuter på med fingret mycket är det nog inte ett bra val. Men som tur är gillar jag vassa stickor, jag tycker det är lättare att fiska upp garnet med dem. Kablarna är bra, rotationen fungerar riktigt bra tycker jag och stickorna har inte skruvat upp sig alls. Man drar åt med ett par små gummiplattor som följer med i paketet, jag tycker det funkar mycket bättre än mina knitpro som man fick hålla på att dra åt hela tiden och jag gillar inte det där lilla verktyget man drar åt med. Skarven mellan metalldelen på kabeln och stickan är jättefin och slät. Den enda nackdelen jag hittat hittills är skarven mellan plasten och metallen på kabeln, där blir det en liten skarv som jag kan tänka mig att väldigt tunt garn skulle kunna fastna i. Jag är väldigt nöjd, de är lagom halkiga, lagom vassa och har lagom mjuka kablar, och tygfodralet de kom i är hur fint som helst. Se där ja, en liten stickrecension. :D
Jag vet inte om jag ska blunda nu...
De låter superintressanta.
Jag har:
KnitPros (urdåliga)
Addi click (ok, men lite dåliga i övergången)
Chiaogoo (ok, bra i övergången, men kan skruva upp sig)
Signature (underbara, men så dyra att det inte går att ha en massa extrakablar)
Skriver under på 1.2 och 4. vet inte om jag ngnsin kan tänka mig annat än signature efter att ha testat. Väljer projekt efter stickstl numer :oops:
Användarens profilbild
Av Mosan
Mina knit pro skruvar nästan aldrig upp sig. :hmm: Det händer bara vid enstaka tillfällen. Är det för jag drar åt ordentligt tro?
Användarens profilbild
Av Moson
Här har ni en sort till att testa ;)
http://shop.pickles.no/no/produkter/uts ... esett.html

Inga verktyg för att skruva ihop men har ändå aldrig skruvat isär sig för mig. Kabel som snurrar fritt och korta pinnar så jag kan t ex sticka magic loop på 80cm utan problem :)
Saknar finishen på knitpro och att de är spetsigare men gillar bambu också.
Enda nackdelarna med dessa skulle jag säga är att det inte finns tunnare än nr 3,5 och att det blir en pytteliten skarv som kan störa när man stickar hårt i tunna garner. Men eftersom ändstickan går omlott över fästet så blir det inte mellanrum som på knitpro.
Användarens profilbild
Av Moson
Mosan skrev:Mina knit pro skruvar nästan aldrig upp sig. :hmm: Det händer bara vid enstaka tillfällen. Är det för jag drar åt ordentligt tro?
Visst har du metall? Du kanske vågar dra hårdare då.
Jag vågar inte dra så hårt för att jag inte vill att träet ska lossna och det är svårt att få grepp om det lilla metallfästet.
Användarens profilbild
Av Mosan
Moson skrev:
Mosan skrev:Mina knit pro skruvar nästan aldrig upp sig. :hmm: Det händer bara vid enstaka tillfällen. Är det för jag drar åt ordentligt tro?
Jag vågar inte dra så hårt för att jag inte vill att träet ska lossna och det är svårt att få grepp om det lilla metallfästet.
Jo jag har metall, det kanske spelar in. :hmm:
Av Ponyo
Mosan skrev:
Moson skrev:
Jag tror det beror på hur man stickar. Om gängorna gick åt andra hållet skulle jag vara safe. Jag vrider mina mycket när jag stickar (det märks på kabel bl.a.)
Där är Signature så överlägsna, eftersom de snurrar i kabeln
Ponyo skrev:
brisea skrev:Jag har stickat lite med mina nya stickor nu, hiya hiya sharps. De är verkligen vassa, om man stickar hårt och skjuter på med fingret mycket är det nog inte ett bra val. Men som tur är gillar jag vassa stickor, jag tycker det är lättare att fiska upp garnet med dem. Kablarna är bra, rotationen fungerar riktigt bra tycker jag och stickorna har inte skruvat upp sig alls. Man drar åt med ett par små gummiplattor som följer med i paketet, jag tycker det funkar mycket bättre än mina knitpro som man fick hålla på att dra åt hela tiden och jag gillar inte det där lilla verktyget man drar åt med. Skarven mellan metalldelen på kabeln och stickan är jättefin och slät. Den enda nackdelen jag hittat hittills är skarven mellan plasten och metallen på kabeln, där blir det en liten skarv som jag kan tänka mig att väldigt tunt garn skulle kunna fastna i. Jag är väldigt nöjd, de är lagom halkiga, lagom vassa och har lagom mjuka kablar, och tygfodralet de kom i är hur fint som helst. Se där ja, en liten stickrecension. :D
Jag vet inte om jag ska blunda nu...
De låter superintressanta.
Jag har:
KnitPros (urdåliga)
Addi click (ok, men lite dåliga i övergången)
Chiaogoo (ok, bra i övergången, men kan skruva upp sig)
Signature (underbara, men så dyra att det inte går att ha en massa extrakablar)
Inte skall du blunda, kan du inte bli återförsäljare av de också?
Ponyo skrev:
Mosan skrev:
Moson skrev:
Jag tror det beror på hur man stickar. Om gängorna gick åt andra hållet skulle jag vara safe. Jag vrider mina mycket när jag stickar (det märks på kabel bl.a.)
Där är Signature så överlägsna, eftersom de snurrar i kabeln
Jag har ett par i trä och ett par i plast (huga, nr 6 och 7 vilka jag sällan använder), har bara varit med om en uppskruvning, men gillar inte skarven mellan stickan och kablen och ffa inte den mellan kabeln och fästet.
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag tycker det är lite intressant... När jag började hänga i denna tråden för ca 3-4 år sen så höjdes knit pro till skyarna och nu är det ingen som vill ha dem längre. Det händer lite på materialutvecklingen med andra ord.
Av Ponyo
Mosan skrev:Jag tycker det är lite intressant... När jag började hänga i denna tråden för ca 3-4 år sen så höjdes knit pro till skyarna och nu är det ingen som vill ha dem längre. Det händer lite på materialutvecklingen med andra ord.
Verkligen intressant (eller så är det bara en ursäkt för att få köpa nya) (Signaturestickorna är de enda som min man verkligen förstått varför jag behövde dem. Flygplansaluminium och annan högteknologiskt)
Användarens profilbild
Av MuuM
Mosan skrev:Jag tycker det är lite intressant... När jag började hänga i denna tråden för ca 3-4 år sen så höjdes knit pro till skyarna och nu är det ingen som vill ha dem längre. Det händer lite på materialutvecklingen med andra ord.
Nä, jag älskar mina fortfarande!
Användarens profilbild
Av emindy
MuuM skrev:
:iagree:
jag har trä men drar åt ordentligt med mina hovslagarhänder och då är det sällan de skruvar upp sig!
Visst kan jag störa mig på detaljer ibland men så är det ju med allt, tycker jag.
MuuM skrev:
Jag med! :)
emindy skrev:
MuuM skrev:
jag har trä men drar åt ordentligt med mina hovslagarhänder och då är det sällan de skruvar upp sig!
Visst kan jag störa mig på detaljer ibland men så är det ju med allt, tycker jag.
Jag med.
Jag har trävarianten, tycker de känns stadiga. Förutom en av 3.5:orna som jag lyckades knäcka, men den var lite krokig från början och antagligen inte helt okej.
(sambon säger nu; "Hälsa", så :hello: )
Av Ponyo
CAKirre skrev:
emindy skrev:
MuuM skrev:
Jag med.
Jag har trävarianten, tycker de känns stadiga. Förutom en av 3.5:orna som jag lyckades knäcka, men den var lite krokig från början och antagligen inte helt okej.
(sambon säger nu; "Hälsa", så :hello: )
Hälsa tillbaka :hello:
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?