- lör feb 22, 2014 14:49
Ponyo skrev:Skriver under på 1.2 och 4. vet inte om jag ngnsin kan tänka mig annat än signature efter att ha testat. Väljer projekt efter stickstl numerbrisea skrev:Jag har stickat lite med mina nya stickor nu, hiya hiya sharps. De är verkligen vassa, om man stickar hårt och skjuter på med fingret mycket är det nog inte ett bra val. Men som tur är gillar jag vassa stickor, jag tycker det är lättare att fiska upp garnet med dem. Kablarna är bra, rotationen fungerar riktigt bra tycker jag och stickorna har inte skruvat upp sig alls. Man drar åt med ett par små gummiplattor som följer med i paketet, jag tycker det funkar mycket bättre än mina knitpro som man fick hålla på att dra åt hela tiden och jag gillar inte det där lilla verktyget man drar åt med. Skarven mellan metalldelen på kabeln och stickan är jättefin och slät. Den enda nackdelen jag hittat hittills är skarven mellan plasten och metallen på kabeln, där blir det en liten skarv som jag kan tänka mig att väldigt tunt garn skulle kunna fastna i. Jag är väldigt nöjd, de är lagom halkiga, lagom vassa och har lagom mjuka kablar, och tygfodralet de kom i är hur fint som helst. Se där ja, en liten stickrecension.Jag vet inte om jag ska blunda nu...
De låter superintressanta.
Jag har:
KnitPros (urdåliga)
Addi click (ok, men lite dåliga i övergången)
Chiaogoo (ok, bra i övergången, men kan skruva upp sig)
Signature (underbara, men så dyra att det inte går att ha en massa extrakablar)

Mamma till Em nov-02, Na mars-04 och Mi maj -09och Id april-12