Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Jag har en fråga: Är det någon av er andra som använder forumfunktionen på Ravelry? Jag har svårt att hitta något inspirerande.
Jag pratar jättemycket i ett spinningforum och sedan kollar jag ofta foton och fo-trådar i många andra forum inspiration.
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Jag har haft en produktiv stickhelg/ vecka. Jag har avslutat min omlottkofta "poplar and elm", blockade den på kökssoffan i början av veckan med lite för långt avstånd mellan nålarna på ärmarna så det blev lite drak-ryggs-effekt på dem precis i början :lol: . Jag har sytt dit den synliga knappen men den dolda knappen, som sitter under omlottet, skall enligt beskrivningen sitta i en snodd som skall fästas i sidsömmen. Jag har ju ingen sidsöm eftersom jag stickade hela i ett stycke. Besvärligt att besluta hur jag skall lösa detta...
En bra sak med koftan var att man skulle virka en stödjande kant kring hela framkanten och det gick riktigt lätt så nu finns det möjlighet att jag avslutar en annan kofta som jag började på strax efter sekelskiftet men som är för hängig i framkant.

Mina randiga strumpor blev examenspresent till syrran men när de var klara inser jag att de är för små. Jag har missbedömt hur stumma de blir i slätstickat. Nyttig lärdom, jag har redan börjat på mina egna likadana men de nya är lila, inte ljus-petrol och har matchande zauberball. Min syster är en stor kvinna som växlar ganska mycket i tjocklek så jag skall låta henne prova första paret och se om hon inte borde ha ett par resårstickade istället. Då kan hon ju få välja färg också.

Jag har en liten vurm för Cascades garner som finns hos Garnkorgen. Tycker att de är prisvärda och så har jag inte hittat något annat lite grövre som jag gillar lika mycket som deras 220.
Vilken stickhelg :vågen: Kul att du kommit in i en sockflow och fått lust att förbättra ett gammalt ufo! Själv blev jag ofrivilligt bänkad i soffan bredvid ett magsjukt barn i helgen så jag har också hunnit mycket. Jag stickade klart en kofta, startade på en julklapp och sedan har jag tvättat 800 gram alpacka också :tumup:
Av Ponyo
Här är min bärtröja i action:
Bild
(Fotograf V, 5,5 år)
Tror den blir ännu bättre sen när han är större. Måste dock sticka en polokrage till hans öppning med. Men än är han ändå för liten.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Här är min bärtröja i action:
Bild
(Fotograf V, 5,5 år)
Tror den blir ännu bättre sen när han är större. Måste dock sticka en polokrage till hans öppning med. Men än är han ändå för liten.
Å den är toksnygg! :love:
Av Ponyo
melon skrev:
Bild
(Fotograf V, 5,5 år)
Tack :D
V tyckte jag trollade, för han hade inte sett hålet tidigare. :lol:
(har tryckknappar så den går att stänga)
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
melon skrev:
Bild
(Fotograf V, 5,5 år)
Det är alltid kul att kunna imponera :tumup:
Ska du sätta tryckknappar på polokragen med?
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Bild
(Fotograf V, 5,5 år)
Det är alltid kul att kunna imponera :tumup:
Ska du sätta tryckknappar på polokragen med?
Ja, jag tänkte det. Så den verkligen sitter ihop.
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo:
Wow!
:urule:
:love: :love: :love:
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?