Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
Just nu sitter jag bara på BB med en gul unge som solar, men innan han kläcktes (äntligen!) lyckades jag faktiskt färdigställa mina två första försök till blöjor. Den giraffiga är en pocket med kardborre - små missar här och där men borde funka ändå - och den randiga är en blöjbyxa storlek pyttig (med knapp för att få ner kanten vid naveln). Bägge har ett lager smidigt nylontyg med nån gummiyta som jag haft liggande länge utan att veta vad det skulle bli av dem. Det är tyvärr inte elastiskt, men verkar andas lite smått och får duga tills jag skaffat bättre tyger. Känns alltid bra att göra av med lite tyghögar på testprojekt i vilket fall...

Bild

Har inte hunnit testa dem skarpt än, men knäppte på den randiga utanpå lillgrodans kläder + pampers igår när vi var hemma och den satt till synes fint knäppt långt in, så förhoppningsvis hinner jag använda den lite innan den blir urvuxen...
Av annbom
SCSI skrev:Just nu sitter jag bara på BB med en gul unge som solar, men innan han kläcktes (äntligen!) lyckades jag faktiskt färdigställa mina två första försök till blöjor. Den giraffiga är en pocket med kardborre - små missar här och där men borde funka ändå - och den randiga är en blöjbyxa storlek pyttig (med knapp för att få ner kanten vid naveln). Bägge har ett lager smidigt nylontyg med nån gummiyta som jag haft liggande länge utan att veta vad det skulle bli av dem. Det är tyvärr inte elastiskt, men verkar andas lite smått och får duga tills jag skaffat bättre tyger. Känns alltid bra att göra av med lite tyghögar på testprojekt i vilket fall...

Bild

Har inte hunnit testa dem skarpt än, men knäppte på den randiga utanpå lillgrodans kläder + pampers igår när vi var hemma och den satt till synes fint knäppt långt in, så förhoppningsvis hinner jag använda den lite innan den blir urvuxen...
Grattis till bebben!
Användarens profilbild
Av tweed
Nu ska det väl hända lite för mig på sömnadsfronten, den här terminen har vi sömnad på slöjdutbildningen och ska sy både för hand och på maskin. I första omgången blir det lappteknik, applikation, quilt och omsömnad av plagg till nytt användningsområde. Sen ska vi sy egna kläder efter egna mönster, sy kläder av raka stycken och en massa olika fickor.

i lappteknik, quilt eller applikation ska vi göra en förvaringslösning till något vi är rädda om. Eftersom jag har velat göra ett fodral till mina stickor tänker jag göra det. Jag är inte så förtjust i vanlig lappteknik, så fodralet blir nog med quilt. Kul ska det bli, men jag oroar mig lite för att det nu är arbete som kommer kräva att jag sitter vid symaskinen, det är mycket svårare att få göra ifred än att sitta i soffan och sticka eller virka. Dessutom kommer mitt syrum att få bli delat barnrum snart och då kan jag inte sy på kvällarna.
Användarens profilbild
Av imsel
melon skrev:Grattis SCSI!! :vågen: :vågen: Superfina blöjor, jag blev störtkär i den blårandiga. :love:
:iagree:

Och så har jag lite funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med?

Jag sydde ju ett par muddbyxor i velour, men nu skulle jag vilja sy ett par muddjeans av ett par av mina gamla.
Det är väldigt tunna jeans.
Men hur ska jag tänka, är det bara att göra som med velouren? (jag gjorde mest efter gecko: http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/ ... -byxa.html )
Ska man bara ha raksöm då eller vad kan man ha?
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Nu ska det väl hända lite för mig på sömnadsfronten, den här terminen har vi sömnad på slöjdutbildningen och ska sy både för hand och på maskin. I första omgången blir det lappteknik, applikation, quilt och omsömnad av plagg till nytt användningsområde. Sen ska vi sy egna kläder efter egna mönster, sy kläder av raka stycken och en massa olika fickor.

i lappteknik, quilt eller applikation ska vi göra en förvaringslösning till något vi är rädda om. Eftersom jag har velat göra ett fodral till mina stickor tänker jag göra det. Jag är inte så förtjust i vanlig lappteknik, så fodralet blir nog med quilt. Kul ska det bli, men jag oroar mig lite för att det nu är arbete som kommer kräva att jag sitter vid symaskinen, det är mycket svårare att få göra ifred än att sitta i soffan och sticka eller virka. Dessutom kommer mitt syrum att få bli delat barnrum snart och då kan jag inte sy på kvällarna.
Det låter som en väldigt spännande termin :app:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:Nu ska det väl hända lite för mig på sömnadsfronten, den här terminen har vi sömnad på slöjdutbildningen och ska sy både för hand och på maskin. I första omgången blir det lappteknik, applikation, quilt och omsömnad av plagg till nytt användningsområde. Sen ska vi sy egna kläder efter egna mönster, sy kläder av raka stycken och en massa olika fickor.

Det ska bli jättekul, måste bara komplettera de uppgifter jag har bommat den här terminen :? , inte mycket men några småsaker.
Jag har varit och lånat massa lapptekniksböcker och böcker i färglära (jag är sjukt dålig på färgkombinationer :| ) så ikväll ska jag nog sitta och bläddra och inspirera mig i soffan :app:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:

Det ska bli jättekul, måste bara komplettera de uppgifter jag har bommat den här terminen :? , inte mycket men några småsaker.
Jag har varit och lånat massa lapptekniksböcker och böcker i färglära (jag är sjukt dålig på färgkombinationer :| ) så ikväll ska jag nog sitta och bläddra och inspirera mig i soffan :app:
Trist med rester :|

På tal om färglära ska jag gå en kurs på Högskolan i Borås i färglära 7,5 hp i vår. 3 träffar och resten på nätet. Det ska bli riktigt spännande!
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?