Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
MuuM skrev:
zandrama skrev:
MuuM skrev:Är jag knasig om jag funderar på en Annis?
Ja, eftersom du inte gillar mucher. :lol:
Ja, precis. :hmm: Kan man göra nåt annat där?
Pärlor?
Hur sätter man dit dem?
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
melon skrev:
MuuM skrev:
zandrama skrev:
MuuM skrev:Är jag knasig om jag funderar på en Annis?
Ja, eftersom du inte gillar mucher. :lol:
Ja, precis. :hmm: Kan man göra nåt annat där?
Pärlor?
Hur sätter man dit dem?
Man kan ta en supertunn virknål och dra maskan genom pärlan och sedan sticka. Undrar var jag har sett den tutorialen...
Bubbi skrev:Min man vill ha en spetsjal :fnissa:
Har ni några förslag på manliga varianter? Harunin var snygg på honom, men kanske inte helt rätt.
:mrgreen: :app: Har för mig att jag sett en revulti (stavas det så) med spindelmannen mönster.... men det kanske är mer barnsligt än manligt. :fnissa:
Användarens profilbild
Av glis
Bubbi skrev:Min man vill ha en spetsjal :fnissa:
Har ni några förslag på manliga varianter? Harunin var snygg på honom, men kanske inte helt rätt.
Jag skulle tycka att min favorit (att använda, inte nödvändigtvis att sticka även om det var ok) "Gothic revival" funakr till en man. http://glisjox.wordpress.com/2010/06/09/gotisk-sjal/
Bubbi skrev:Och jag vill sticka denna:
Bild

Minus hänget där bak. Som en vanlig kofta.
Men hur gör man så stora hål? :hmm:
Den var ju supersnygg, var hittar man mönstret till den?
Av Ponyo
Ketronya skrev:
Bild

Det gör man nog inte. Jag har återigen hittat en tröja/kofta på tv som jag vill ha. Denna är en elizabeth and james square cardigan.
Men eftersom jag vill sticka den utan bihanget bak så borde den vara tämligen enkel. Om jag kan lista ut hur man gör så stora hål.
Bubbi skrev: Det gör man nog inte. Jag har återigen hittat en tröja/kofta på tv som jag vill ha. Denna är en elizabeth and james square cardigan.
Men eftersom jag vill sticka den utan bihanget bak så borde den vara tämligen enkel. Om jag kan lista ut hur man gör så stora hål.

Jag är lite nyfiken på vad som är "bihanget bak". Syns det på bilden? :whut: Isf behöver jag nya glasögon. :mrgreen:
Bubbi skrev:
Ketronya skrev:
Bild

Det gör man nog inte. Jag har återigen hittat en tröja/kofta på tv som jag vill ha. Denna är en elizabeth and james square cardigan.
Den påminner lite om en sjal som jag tror att jag har bland mina favoriter som har stora hål. Men det är nog egentligen inte helt samma ide.

Men är det inte som att göra väldigt stora knapphål då? Maska två, tre maskor och sticka sidorna var för sig och sen lägga upp igen. Nej, det kanske blir lite väl råddigt på en sån där kofta...
Av Ponyo
ganesha skrev:
Bubbi skrev: Det gör man nog inte. Jag har återigen hittat en tröja/kofta på tv som jag vill ha. Denna är en elizabeth and james square cardigan.

Jag är lite nyfiken på vad som är "bihanget bak". Syns det på bilden? :whut: Isf behöver jag nya glasögon. :mrgreen:
Såhär:
Bild
Bild

Man ser inte bihanget på första bilden. Jag gillar den så som den ser ut på första bilden, och tycker den blir gräslig så som den ser ut på riktigt.
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
Bubbi skrev:
Ketronya skrev:
Bild

Den påminner lite om en sjal som jag tror att jag har bland mina favoriter som har stora hål. Men det är nog egentligen inte helt samma ide.

Men är det inte som att göra väldigt stora knapphål då? Maska två, tre maskor och sticka sidorna var för sig och sen lägga upp igen. Nej, det kanske blir lite väl råddigt på en sån där kofta...
Det vore kanske en idé. Men undra om de blir tillräckligt runda då. :hmm:
Av Ponyo
Den är ganska så löst stickad, och då blir kanske hålen större per automatik. Ska nog sticka en provlapp. :D

EDIT:
Nu har jag stickat provlapp, och jag fick till det bra.
k2tog yo yo ssk blir finfina hål.
Användarens profilbild
Av Moson
Har nu stickat tre ränder på pippitröjan efter att ha repat upp första randen en gång. Det blir fint men lite ojämnt.
Tyvärr känner jag mig inte så pepp på den här tröjan :( Känns som att jag kommer tröttna halvvägs, möjligtvis sticka klart men inte orka sy ihop :?
Halvläbbigt garn också, tänkte inte på att det som stod i beskrivningen var 50/50 bomull akryl.
Jag stickar väl på ändå antar jag.

Har förresten stickat en jättesöt topp till Edith :) Ett fyndat illgrönt handfärgat merinogarn. Det skulle bli en mössa till mig som blev väldigt felräknad och sedan blev en topp istället.
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 291

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?