Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jinxan
dom där spindelsjalarna, jag förstår mig inte på mönstret

Jag är så låst på att virka amigurumis och liknande så jag snurrar in mig själv i beskrivningen. Kommer bara till typ rad två :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jinxan skrev:dom där spindelsjalarna, jag förstår mig inte på mönstret

Jag är så låst på att virka amigurumis och liknande så jag snurrar in mig själv i beskrivningen. Kommer bara till typ rad två :roll:
Jag började om en sådär tio gånger. Sedan gick det av bara farten och jag behövde inte mönstret längre. Så: På det igen! :tumup:
Av Jinxan
Men som där i rad två.

Varv 2: 6 lm, 3 dst i 1:a dst, 2 lm, hoppa över 2 dst, 4 dst omkring de 6 lm.

Var sjutton hamnar dubbelstolparna? För sätter jag den i första dst'n från förra varvet så blir virkningen vriden?

Edit: Eller är det i samma maska där som man satte den förra tre dst'na? Jag är heeelt lost :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jinxan skrev:Men som där i rad två.

Var sjutton hamnar dubbelstolparna? För sätter jag den i första dst'n från förra varvet så blir virkningen vriden?

Edit: Eller är det i samma maska där som man satte den förra tre dst'na? Jag är heeelt lost :roll: :lol:
Hurdå blir vriden? :hmm: Du virkar alla tre dubbelstolparna i förra varvets sista stolpe, som när du vänt för att virka varv två blivit första möjligheten till nedtag.
Av Jinxan
Fryle skrev:
Jinxan skrev:Men som där i rad två.

Hurdå blir vriden? :hmm: Du virkar alla tre dubbelstolparna i förra varvets sista stolpe, som när du vänt för att virka varv två blivit första möjligheten till nedtag.
Ahh, men det var det jag inte hängde med på, om den skulle ner i förra varvets sista stolpe :lol: S nu förklarade du iaf så jag vet :D
Av mly
Nu behöver jag hjälp, jag vill virka vantar, har ett fint sockgarn som jag vill virka av. Vill virka med fasta maskor, tumvantar. Virknål ca 2,5/3. Är det någon som vet något bra mönster?
Användarens profilbild
Av puppan
emmy_ackevik skrev:Nu behöver jag hjälp, jag vill virka vantar, har ett fint sockgarn som jag vill virka av. Vill virka med fasta maskor, tumvantar. Virknål ca 2,5/3. Är det någon som vet något bra mönster?
Jag svarar här med :tumup:

Här finns mönster som är superlätt, bara fasta maskor och du mäter på din egen hand.
http://friskyfrogmade.blogspot.com/2009/12/gafflat.html

Jag virkade bara fast tummarna på ena sidan så att de ska kunna vara avtagbara så att min vant-mottagare ska kunna svara i telefonen utan att bli kall om hela handen.
Bild
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?