Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
puppan skrev:
Fryle skrev: NU har jag gjort TVÅ spindelsjalar! :vågen:
Bild tack :app:
Bättre sent än aldrig:
Bild

Dottern har färgat sin med coolaid. Garnet är solkustens entrådiga, fast andrasortering, så fast båda sjalarna är på ett hekto är dotterns en rapport längre, eftersom hennes garn var tunnare.
Användarens profilbild
Av Fryle
Och här kommer min snäcksalsmönstade kofta som jag älskar, lite skrynklig av att ha legat i garderoben:
Bild
Användarens profilbild
Av ericah
undrar om det finns nån snäll själ här som kan hjälpa mig med att virka två hjärtan till mina hjrätekatter, Jag har inte fått till dem och nu mår jag får dåligt (mentalt i väntan på min op) för att orka försöka igen. skulle kännas fint att kunna skicka iväg katterna innan jag åker till uppsala i början av sept (mina kattar är virkade i drops muskat och jag virkar hårt så de är rätt små)
Användarens profilbild
Av Elinea
ericah skrev:undrar om det finns nån snäll själ här som kan hjälpa mig med att virka två hjärtan till mina hjrätekatter, Jag har inte fått till dem och nu mår jag får dåligt (mentalt i väntan på min op) för att orka försöka igen. skulle kännas fint att kunna skicka iväg katterna innan jag åker till uppsala i början av sept (mina kattar är virkade i drops muskat och jag virkar hårt så de är rätt små)
Jag kan virka två åt dig om du vill. Jag har gjort ett till den katten jag virkat och tycker det blev helt okej. Skicka pm med din adress bara så ska jag försöka få dem klara så fort som möjligt.
Av mly
Vill bara säga tack till er som skriver här. Är rätt ny på SB och egentligen är jag stickerska, men efter att ha läst lite här (har inte tagit mig igenom hela tråden än) så har jag äntligen vågat mig på att virka en vågmönstrad disktrasa. Har försökt tidigare men med ganska dåligt resultat, men nu blev det bra. Inte perfekt men jag är ändå så stolt över mig själv! Därför måste jag tacka, utan er hade det inte gått!
Användarens profilbild
Av Fryle
emmy_ackevik skrev:Vill bara säga tack till er som skriver här. Är rätt ny på SB och egentligen är jag stickerska, men efter att ha läst lite här (har inte tagit mig igenom hela tråden än) så har jag äntligen vågat mig på att virka en vågmönstrad disktrasa. Har försökt tidigare men med ganska dåligt resultat, men nu blev det bra. Inte perfekt men jag är ändå så stolt över mig själv! Därför måste jag tacka, utan er hade det inte gått!
:tumup:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
emmy_ackevik skrev:Vill bara säga tack till er som skriver här. Är rätt ny på SB och egentligen är jag stickerska, men efter att ha läst lite här (har inte tagit mig igenom hela tråden än) så har jag äntligen vågat mig på att virka en vågmönstrad disktrasa. Har försökt tidigare men med ganska dåligt resultat, men nu blev det bra. Inte perfekt men jag är ändå så stolt över mig själv! Därför måste jag tacka, utan er hade det inte gått!
:vågen: :tumup: :heart:
Av mly
Har fått mer lingarn och efterlyser nu tips på någon annan variant av virkad disktrasa, gärna någon snäll person med mycket tålamod som kan förklara för mig hur man gör med!
Användarens profilbild
Av Fryle
exiteme skrev:Jag har kallt på jobb. Har köpt lila garn och tänkte försöka mig på en sjal Har bara virkat "nätsjalar" innan. Någon som har mönster på någon fin och LÄTTVIRKAD sjal?
Spindelsjalen här ovan är faktiskt ganska lätt. Den har luftmaskor, fasta maskor, stolpar och dubbelstolpar. Alla dessa kan man lära sig på Garnstudios hemsida om man känner sig osäker.
Användarens profilbild
Av Fryle
Fryle skrev:
exiteme skrev:Jag har kallt på jobb. Har köpt lila garn och tänkte försöka mig på en sjal Har bara virkat "nätsjalar" innan. Någon som har mönster på någon fin och LÄTTVIRKAD sjal?
Spindelsjalen här ovan är faktiskt ganska lätt. Den har luftmaskor, fasta maskor, stolpar och dubbelstolpar. Alla dessa kan man lära sig på Garnstudios hemsida om man känner sig osäker.
Förresten, snäckskalsmönster blir ju tätare och är ännu mer lättvirkat.

Vad är det för garn?
Användarens profilbild
Av exiteme
Fryle skrev:
Fryle skrev:
Förresten, snäckskalsmönster blir ju tätare och är ännu mer lättvirkat.

Vad är det för garn?
Jag behöver en tät sjal, för vi dragigt på jobb. Har köpt akrylgarn. Hittade ett lätt mönster på garnstudio, så igår började jag virka denna:
Bild

Tack för tipset om snäckskal. Får ge mig på det när jag är mer rutinerad.
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?