Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu är Svantes mössa klar. Den är stickad i strl 50/52, men är rätt flexibel i storleken, eller vad säger ni?

Bild

Bild

Svante har strl 50 sm och jag 55 cm. Den passar lika bra på båda. :lol:
CrazyMagpie skrev:Den påbörjades redan i slutet på sommaren, men då julklappar, fördelsedagspresenter och annat fått gå före på priolistan har det tagit ett tag att få den klar - men nu så är den klar, min regnbågstunika! :D
(eller tunika och tunika, den är nog snarare en klänning nästan...)

Har använt mig av nästan 300g av Kaunis regnbågsgarn och den är stickad efter Koftans Kofta-metoden på 4½mm stickor.
Bild
:love: :heart: :loving:
Den är underbar! Varför är det så fruktansvärt tråkigt att sticka slätstickning? Det blir ju så fint, men jag vet att jag skulle bli uttråkad innan jag ens kommit förbi axlarna...
För snart 11 år sedan påbörjade jag en polotröja till min man som också stickades från halsen och ner i ett stycke men den var ju så sjukt tråkig att sticka att den ligger där än i en påse och väntar...
Jag har hållit på med en liten citron i regnbågskauni sedan början av januari och den är fotfarande inte färdig bara för att den är sååå tråkig att sticka :oops:
MuuM skrev:
Ketronya skrev:Vad tror ni om det här garnet, är det sticksigt?

Bild
http://www.garnkorgen.se/product_info.p ... ts_id=2103

Fantastiskt fint är det i alla fall :heart:
Ooooh! Mitt garn! :loving:
Nä, mitt :wink:

Det blir en sjal av det :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Ketronya skrev:
MuuM skrev:
Ketronya skrev:Vad tror ni om det här garnet, är det sticksigt?

Bild
http://www.garnkorgen.se/product_info.p ... ts_id=2103

Fantastiskt fint är det i alla fall :heart:
Ooooh! Mitt garn! :loving:
Nä, mitt :wink:

Det blir en sjal av det :D
;-)

Låter som ett bra val! Vilken då?
Användarens profilbild
Av sussry
zandrama skrev:Nu är Svantes mössa klar. Den är stickad i strl 50/52, men är rätt flexibel i storleken, eller vad säger ni?

Bild

Bild

Snygga! :tumup:
zandrama skrev:Nu är Svantes mössa klar. Den är stickad i strl 50/52, men är rätt flexibel i storleken, eller vad säger ni?

Bild

Bild

Åhh vilken underbar :heart: Precis en sådan visste jag inte att jag ville ha men nu vet jag 8)

Får man som sticknovis fråga om du möjligtvis har något mönster som du vill dela med dig av :hide:
leeloo skrev: Åhh vilken underbar :heart: Precis en sådan visste jag inte att jag ville ha men nu vet jag 8)

Får man som sticknovis fråga om du möjligtvis har något mönster som du vill dela med dig av :hide:
Här är själva mössan:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 12&lang=se

Sen la jag till en garntofs mitt på huvudet och lät bli knytbanden. Lätt som en plätt! :tumup:
zandrama skrev:
leeloo skrev: Åhh vilken underbar :heart: Precis en sådan visste jag inte att jag ville ha men nu vet jag 8)

Här är själva mössan:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 12&lang=se

Sen la jag till en garntofs mitt på huvudet och lät bli knytbanden. Lätt som en plätt! :tumup:
Tack :vågen:

Konstigt att så fort jag tror jag har nog med projekt så lyckas jag hitta fler :lol: Men jag har ett garn som bara väntat på att få hitta ett lämplig möss-mönster och så bara kom det och var perfekt :heart:
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
Bubbi skrev:Vet ni hur man gör om man krokar?

Läste precis på PetraOs blogg om en krokad matta. :loving:
Det påminner om virkning. Du virkar en rad med luftmaskor.

Varv 1: *Gå ner i andra maskan från nålen, garnet om nålen, dra upp* (nu är nålen full av maskor)

Varv 2: (Vänd inte utan virka bara tillbaka, "bakåt") *omslag, dra igenom en maska*

Så på första varvet virkar du upp en massa maskor, och på andra varvet (varvet tillbaka) maskar du av dem. Nästa varv går du ner i det lodräta strecket som bildades på föregående varv, då lägger sig förra varvet ner bakom arbetet och det bildas en tät matta under maskan. Om du inte förstår finns beskrivning i förra Hemslöjden nr 4/09.
Jag har krokat en hel del. Det svåraste är att få tag i kroknålar, men nu har jag lyckats samla på mig en hel del. Man kan experimentera ganska mycket tex ta ner i olika delar av maskan, göra omslag mm. Dock tycker jag att det mesta blir ganska oelastiskt. Dessutom blir avigsidan ganska ful hur jag än gör, så det blir verkligen en fram- och en baksida.
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?