Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

CrazyMagpie skrev:Den påbörjades redan i slutet på sommaren, men då julklappar, fördelsedagspresenter och annat fått gå före på priolistan har det tagit ett tag att få den klar - men nu så är den klar, min regnbågstunika! :D
(eller tunika och tunika, den är nog snarare en klänning nästan...)

Har använt mig av nästan 300g av Kaunis regnbågsgarn och den är stickad efter Koftans Kofta-metoden på 4½mm stickor.
Bild
Åh, så fantastiskt cool :D

Är det det mönstret man kan köpa?
Tack alla! :oops: :D

Den är faktiskt riktigt, riktigt skön att ha på sig. Perfekt vårvinterklänning! Varm och mjuk och färgsprakande! :loving: (men jo, det behövs en tröja/t-shirt/linne under, annars blir det lite kliigt...skulle väl vara nackdelen då? :roll: )
Ketronya skrev:Är det det mönstret man kan köpa?
Jo, hon har totat ihop en beskrivning i pappers form nu också som går att köpa, men jag tror väl att beskrivningen ligger kvar inne på www.koftanskofta.blogspot.com också? Den har gjort det tidigare iaf! :-D
CrazyMagpie skrev:Den påbörjades redan i slutet på sommaren, men då julklappar, fördelsedagspresenter och annat fått gå före på priolistan har det tagit ett tag att få den klar - men nu så är den klar, min regnbågstunika! :D

Har använt mig av nästan 300g av Kaunis regnbågsgarn och den är stickad efter Koftans Kofta-metoden på 4½mm stickor.
Bild
Helt underbar :love:
Maddemoa skrev:

Bild
:iagree:
Användarens profilbild
Av glis
Åhå! Den såg jag i Koftans galleri när den inte var färdig än, det fick mig att sticka ihop min kofta till en tröja. Jättefint slutresultat och tack för idén! Min ligger långt efter, jag har bara kommit till underkanten på brösten (tror jag, jag har inte orkat prova på ett tag...) Och min är inte i regnbågsgarnet.
erisara skrev:
Maddemoa skrev:

Bild
Wow! :love: :love: :love:
Jag har fått tillstånd att köpa ett nytt garn till en spetssjal, *jippi* Nu när jag äntligen får handla så står det still i huvet, tips på sjalgarn från webshopar tack :D
Ketronya skrev:Jag har fått tillstånd att köpa ett nytt garn till en spetssjal, *jippi* Nu när jag äntligen får handla så står det still i huvet, tips på sjalgarn från webshopar tack :D
Vilken typ av sjalgarn letar du efter? Vad ska det vara för material? Gillar du enfärgade garner eller ska de vara handmålade i olika färger? Hur tunt ska garnet vara? Går det bra att handla från utlandet? Många frågor...
Användarens profilbild
Av Edith
zandrama skrev:
erisara skrev:
Maddemoa skrev:

Bild
Wow! :love: :love: :love:
:iagree: Supersnygg! :love:
visslan skrev:
Ketronya skrev:Jag har fått tillstånd att köpa ett nytt garn till en spetssjal, *jippi* Nu när jag äntligen får handla så står det still i huvet, tips på sjalgarn från webshopar tack :D
Vilken typ av sjalgarn letar du efter? Vad ska det vara för material? Gillar du enfärgade garner eller ska de vara handmålade i olika färger? Hur tunt ska garnet vara? Går det bra att handla från utlandet? Många frågor...
Naturmaterial eller iaf största mängden naturmaterial, gärna olikfärgat och ganska så tunt. Helst inte utlandet, men det går bra om det inte blir extra dyrt :D
Ketronya skrev:
visslan skrev:
Naturmaterial eller iaf största mängden naturmaterial, gärna olikfärgat och ganska så tunt. Helst inte utlandet, men det går bra om det inte blir extra dyrt :D
Hm...*tänker tänker*

En av mina favoriter för spetsstickning är Färgkrafts ullgarn. SoftBlend är 650m och PälsBlend är ungefär 400. Jag har t.ex. stickat min senaste sjal Gail i SoftBlend (bild några sidor tidigare i tråden). De använder sin egen syrabaserade färg för att skapa allt från enfärgade till flerfärgade garner.

Färgkraft finns hos YlloTyll i Uppsala: http://www.yllotyll.com

Sedan har du Garnkorgen: http://www.garnkorgen.se/
Hos dem finns Handmaidens fina silkesblandningar, Lorna's Laces, Malabrigo och Kauni.
visslan skrev:
Ketronya skrev:
visslan skrev:
Hm...*tänker tänker*

En av mina favoriter för spetsstickning är Färgkrafts ullgarn. SoftBlend är 650m och PälsBlend är ungefär 400. Jag har t.ex. stickat min senaste sjal Gail i SoftBlend (bild några sidor tidigare i tråden). De använder sin egen syrabaserade färg för att skapa allt från enfärgade till flerfärgade garner.

Färgkraft finns hos YlloTyll i Uppsala: http://www.yllotyll.com

Sedan har du Garnkorgen: http://www.garnkorgen.se/
Hos dem finns Handmaidens fina silkesblandningar, Lorna's Laces, Malabrigo och Kauni.
Åh, vad mycket fint från färgkraft :mums: Det kommer nog ta ett tag innan jag kan bestämma mig, garnkorgen har ju också massor med kul... Tack för inspirationen :tumup:
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?